اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار آذربایجان‌غربی خبر داد

جمع‌آوری فاضلاب بیش از یک درصد روستاهای آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی گفت: فاضلاب 1/2درصد روستاهای آذربایجان‌غربی جمع‌آوری می‌شود.

جمع‌آوری فاضلاب بیش از یک درصد روستاهای آذربایجان‌غربی

رسول اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: احداث شبکه فاضلاب در روستاها در دو سال اخیر مورد توجه قرار دارد و بر این اساس لوله‌گذاری برای جمع‌آوری فاضلاب در روستاها در حال انجام است و براساس اقدامات انجام گرفته تاکنون 2/1 درصد فاضلاب روستاهای آذربایجان‌غربی توسط این شرکت جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در استان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های روستایی در دستور کار قرار دارد.

اکبری با بیان اینکه در مرحله اول ایجاد شبکه جمع‌آوری فاضلاب در روستاهایی که دارای جمعیت بیشتری هستند انجام می‌شود، افزود: در این راستا نیازمند اعتبارات ویژه‌ای هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در راستای کاهش میزان هدر رفت آب، گفت: بر اساس آخرین آمار میزان هدر رفت آب در استان به 29 درصد کاهش یافته است.

اکبری با بیان اینکه در این راستا اقداماتی در زمینه کاهش میزان آب مصرفی بدون پرداخت آب بها و تعمیر فرسودگی لوله‌های آب انجام گرفته است، اظهار داشت: به منظور کاهش هدر رفت آب در مرحله نخست شبکه آب روستایی که از عمر آنها بیش از 30 سال می‌گذرد مورد نوسازی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی در ادامه با تاکید بر مصرف بهینه و اصولی آب، تصریح کرد: میزان مصرف آب در اماکن آموزشی، نظامی و مساجد روستایی استان افزایش یافته است که این امر نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولان این حوزه منظور جلوگیری از مصرف غیراصولی آب است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول