اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان خبر داد

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در گرگان

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان خبر داد.

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در گرگان

روح‎الله سلیمانی‎فرد امروز در گفت‎‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: خواهران و برادران در این مرحله از مسابقات در دو مقطع سنی شکوفه‎ها و بزرگسالان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: متسابقین قرآنی صبح امروز 20 آبان در بخش اذان و ابتهال، روز یکشنبه 21 آبان در بخش قرائت و ترتیل، روز دوشنبه 22 آبان در مرحله حفظ و پنج‎شنبه 25 آبان در بخش مفاهیم به طور سراسری با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه هدف شرکت‎کنندگان در مسابقات قرآنی باید کسب رضای حق باشد خاطر نشان کرد: در این مسابقه برخلاف دیگر مسابقاتی که هدف تنها برای کنار زدن حریف و پیشتازی از دیگران است خوشبختانه زیبایی عمل متجلی می‎شود و این مهم چیزی جز جلب رضایت خدا نیست.

سلیمانی‎فرد عمل به آیات قرآن کریم را وسیله‎ای برای مبارزه با شیطان خواند و افزود: قرآن به مثابه قلعه‎ای محکم و مطمئن در برابر تهاجم، شبیخون فرهنگی و سلاحی برای در هم شکستن ترفندهای دشمن است لذا اگر جایگاه اصلی قرآن در جامعه شناخته شود آن جامعه به پایگاهی محکم در عرصه‎های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی تبدیل خواهد شد و دیگر هیچ مزدور شیطان صفتی، چشم طمع به آن نخواهد داشت.

وی توسل به قرآن را کلید پیشرفت خواند و ابراز داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید به سمت سبک زندگی اسلامی رهنمون شویم چرا که معتبرترین منبع در این راستا قرآن است و جامعه اسلامی به خصوص جوانان با پیروی از مسائل آن می‎توانند در برابر هر قدرتی پیروز شوند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این مسابقات ایجاد رقابت سالم در بین دوستداران و علاقمندان آیات الهی است.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول