اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان خبر داد

راه‌اندازی واحد ثبت بذر و نهال در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان از راه‌اندازی واحد ثبت بذر و نهال کشاورزان و پژوهشگران تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.

راه‌اندازی واحد ثبت بذر و نهال در گیلان

محمود بهمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اخذ مجوز تاسیس مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی با ساختار خوشه‌های تخصصی در گیلان اظهار کرد: زیرساخت گیلان در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی است و این امر با نگاه کاربردی در قالب فناوری‌های نوین پیگیری می‌شود.

وی به همکاری پارک علم و فناوری گیلان با مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی استان اشاره کرد و افزود: نخستین مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی گیلان در وزارت علوم تشکیل شده و مصوبه آن مهر ماه سال جاری به تصویب رسیده است.

بهمنی با تاکید بر فعالیت مراکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی با ساختار خوشه‌های صنعتی، خاطرنشان کرد: تنوع موضوع‌های تحقیقاتی در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی در گیلان بسیار است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار شرکت‌های تحقیقاتی مستقر می‌شوند و این امر فرصت بسیار ارزشمندی را برای تجاری‌سازی پژوهش‌ها فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای کشاورزی و منابع طبیعی گیلان تاکنون قابلیت تجاری‌سازی نداشتند، ابراز کرد: استان‌های گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی به دنبال ایجاد مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی و منابع طبیعی هستند.

بهمنی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان را مسئول تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی پژوهشگران نامید و بیان کرد: صنایع برای توسعه استان باید در راستای منابع طبیعی و کشاورزی برنامه‌ریزی کنند.

این مسئول شورای پژوهشی را از ارکان مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی و منابع طبیعی گیلان معرفی کرد و افزود: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، پارک علم و فناوری و همچنین روسای مراکز تحقیقاتی گیلان اعضای شورای مذکور هستند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با اشاره به اینکه دستاوردها از طریق مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی و منابع طبیعی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: افراد می‌توانند ایده مورد نظر خود را به مرکز رشد واحدهای فناور و کشاورزی و منابع طبیعی گیلان ارائه کرده و آن را عملیاتی کنند.

وی بر تبدیل دانش فنی به ثروت تاکید کرد و گفت: تبدیل دانش فنی به ثروت با هدف اشتغالزایی و ارتقای معیشت کشاورزان انجام می‌شود.

بهمنی از راه‌اندازی واحد استانی ثبت بذر و نهال کشاورزان و پژوهشگران تا پایان سال جاری در گیلان خبر داد و اذعان داشت: وزارت علوم و جهاد کشاورزی مجوز ایجاد واحد مذکور را صادر کردند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول