اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی:

آموزش‌ها در کشور بر اساس نیاز انجام شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی گفت: نیاز سنجی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار و از موضوعات قابل پیگیری این مجموعه است بنابراین باید آموزش‌ها در کشور بر اساس نیاز جامعه صورت گیرد.

آموزش‌ها در کشور بر اساس نیاز انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل آباد، سید جلال خوابنما ظهر امروز در نشست با فرماندار و تنی چند از روسای ادارات شهرستان خلیل آباد اظهار کرد: نیازسنجی یکی از برنامه‌های اولویت دار و از موضوعات قابل پیگیری این مجموعه است بنابراین باید آموزش‌ها در کشور بر اساس نیاز جامعه صورت گیرد و از آموزش‌های بدون برنامه‌ریزی و بدون نیاز در بازار کار جلوگیری شود.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی در ادامه این نشست با ضروری خواندن ورود همه مسئولان به‌ ویژه فرمانداران، از استاندار خراسان رضوی خواست در اختصاص اعتبارات در راستای پیگیری سند نیازسنجی استان که با هدف نیاز علمی و مهارت‌های لازم جامعه  است، مساعدت کند.

خوابنما افزود: فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی در برنامه‌ریزی‌های خود به این سمت حرکت کرده است، ولی باید همه دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس بر اساس نیاز و مهارت لازم به حوزه‌های هدف توجه کنند.

وی گفت: اگر سند نیازسنجی استان طبق برنامه‌ای پنج ساله تدوین شود، گام بزرگی در بحث اشتغال جامعه برداشته شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی اظهار داشت: مهارت‌آموزی و به وجود آوردن اعتماد به نفس در فرد برای آموزش و استمرار آن نقش بسیار زیادی را در علاقه‌مندی کار یک فرد دارد.

وی روش استاد شاگردی را مورد تاکید قرار داد و افزود: طرح استاد شاگردی بهترین فضا برای متقاضیان فراگیری کار و تخصص یک حرفه‌آموزی است.

خوابنما گفت: بکارگیری افراد در کارگاه‌ها بدون هیچ هزینه‌ای برای کارفرما و با نظارت این اداره صورت می‌گیرد و بعد از یک دوره کارآموزی با حمایت دولت و کمک به فراگیر، می‌تواند برای خود کسب و کاری را ایجاد کند.

فرماندار خلیل آباد نیز در این جلسه گفت: آموزش اساس کار بوده و نقش بارزی را در هدفمندی یک حرفه دارد.

علی اصغر مرادزاده با برشمردن موقعیت اقتصادی این شهرستان افزود: آموزش مهارت و پیگیری آن و آشناکردن مردم با ایده‌های جدید آموزشی نقش به سزائی را در تخصصی و علمی کار کردن دارد.

وی از فنی و حرفه‌ای استان خواست با توجه به نیاز استان آموزش‌ها برای هر منطقه بر اساس نیاز آن منطقه باشد که امید است در طرح نیاز سنجی مورد توجه قرار گیرد.

وی طرح آمورش تبدیل انگور به کشمش که در مدت کمتری از اجرای روش سنتی فعلی که صورت می‌گیرد را مورد تاکید قرار داد و افزود: هرچه آموزش و مهارت‌ها علمی‌تر باشد موفقیت جامعه کار ما بیشتر می شود.

مرادزاده گفت: هیچ راهی جز به سوی دانش محوری و فرهنگ‌سازی درجامعه نداریم و این شهرستان آماده همکاری در بحث اجرای آموزش‌های لازم منطقه‌ای با فنی و حرفه‌ای است.

حسین نوری سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی شهرستان خلیل آباد هم در این جلسه با بیان ماموریت‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و توجهی که به آموزش دارد، گفت: مهارتی باید آموزش داده شود که منجر به کار و اشتغال در جامعه شود.

وی فراگیری و ارائه آموزش بر اساس آگاهی و تکنولوژی روز را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در شهرستان خلیل آباد با تعاملی که بین دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، همکاری‌ها و برنامه‌های این وزارت‌خانه با حمایت فرمانداری شهرستان انجام می‌شود.

نوری از آمادگی این اداره بر اساس برنامه کاری خود در تشکیل تعاونی‌های حرفه‌آموزی، خدماتی و صنعتی با معرفی فنی و حرفه‌ای خبر داد.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول