اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی خانه مداحان خبر داد

آموزش مداحی برای نوجوانان

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی خانه مداحان کشور گفت: در حال حاضر کلاس‌های آموزشی مداحی برای نونهالان و نوجوانان در تهران و سایر مناطق برگزار می‌شود.

آموزش مداحی برای نوجوانان

جواد احمدی در حاشیه اجلاس دهم پیرغلامان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: ما در حوزه آموزش اصلی‌ترین هدف‌گذاری ما راه‌اندازی دانشگاه علمی – کاربردی مداحی در کشور است تا علاقمندان با ورود به این دانشگاه به صورت آکادمیک و تئوری با مباحث مداحی آشنا شوند.

وی تصریح کرد:‌ تحصیل در سال‌های اولیه در این دانشگاه در مقطع کاردانی و کارشناسی اتفاق می‌افتد، اما تلاش می‌کنیم تا مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیلات در این دانشگاه‌ها را توسعه بدهیم.

احمدی خاطرنشان کرد: مجوز لازم از وزارت علوم در این زمینه اخذ شده و از بهمن ماه امسال دانشگاه علمی – کاربردی مداحی در کشور دانشجو پذیرش می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: البته این دانشگاه امسال در تهران و در سال‌های آینده شعبه‌های آن در سایر مناطق کشور نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا قرار است در مدارس نیز واحدهای درسی با نام مداحی راه‌اندازی شود؟ بیان کرد: در این زمینه رایزنی‌هایی با وزارت آموزش و پرورش انجام شده و در سال‌های آینده یکی از هدف‌گذاری‌های ما افزودن یک واحد درسی مستقل مداحی است تا دانش‌آموزان نیز با آداب و رسوم مداحی آشنا شوند.

مدیر روابط عمومی خانه مداحان کشور ادامه داد: البته این طرح به صورت آزمایشی اجرا می‌شود تا با مشاهده وضعیت علاقمندی دانش‌آموزان بتوانیم در آینده در این حوزه نیز موفق عمل کنیم.

احمدی یادآور شد:‌ هم اکنون در خارج از فضای مدرسه آموزش مداحی برای نونهالان و نوجوانان برگزار می‌شود که سعی می‌شود در این کلاس‌ها مباحث مختلف و سبک‌های متنوع مداحی آموزش داده شود.

غلو در مداحی بزرگ‌ترین آسیب است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در خانه مداحان و کانون‌های مداحی استان‌ها مباحث مختلفی در پالایش مداحی صورت می‌گیرد، گفت: ما به برخورد سلبی معتقد نیستیم بلکه یقین داریم با فرهنگ‌سازی می‌توان برخی اشکالات و معایب را در این حوزه برطرف کرد.

این مسئول با بیان اینکه دشمن در یک جنگ نرم سعی می‌کند حتی محافل و مجالس مذهبی،‌ مداحی و هیئت‌های ما را مورد رصد قرار داده و برای آنها برنامه‌های انحرافی تولید کند، افزود: دشمن در سرفصل جنگ نرم تمام سعی خود را به کار گرفته تا با چهره‌سازی، گفتمان‌سازی و ارایه الگوهای رسانه‌ای به جای مداحان و مرثیه‌سرایان واقعی دربار حسینی نشانه‌ها و نمادهای جدیدی را عرضه کند که بسیار انحرافی و کاذب به نظر می‌رسد.

احمدی اضافه کرد: در این حرکت قصد آنها نفوذ به درون جامعه مداحی و هیئت‌های مذهبی است که با عرفان‌های کاذب و حتی شیوه صوفیه غیرعقلانی سعی می‌کند جوانان و نوجوانان را از مسیرهای واقعی به انحراف بکشاند.

مدیر روابط عمومی خانه مداحان کشور متذکر شد: استکبار سعی می‌کند از طریق شبکه‌های برون‌مرزی و حتی خبری جلسات روضه و مداحی‌های ما را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد تا بتواند با پیدا کردن نقطه ضعف‌هایی در این حوزه اهداف شوم خود را پیاده کند.

وی فرمایش مقام معظم رهبری را در مقابله با جنگ نرم دشمن و سنگر هجمه‌های سنگین استکبار جهانی در ضربه زدن به فرهنگ غنی اسلامی و ارزشی یادآور شد و اذعان داشت:‌ ما باید بصیرت داشته باشیم و با تبعیت از فرمان و امر مقام معظم رهبری کارها را به پیش ببریم چرا که مداح بی‌بصیرت هرگز در کار خود به موفقیت نمی‌رسد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول