اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره فقیه آگاه-4

مکاتبات آیت‌الله گلپایگانی با علمای بلاد منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش فقیه آگاه گفت: کتاب اسناد نویافته شامل هزار و 100 سند مکاتبه آیت‌الله العظمی گلپایگانی با علمای بلاد در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

مکاتبات آیت‌الله گلپایگانی با علمای بلاد منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسن مس‌چی پیش از ظهر امروز در کنگره فقیه آگاه که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت: از دو سال پیش کارهای علمی کنگره با همکاری بیت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و فرزندان آیت‌الله العظمی گلپایگانی آغاز شد.

وی بیان کرد: حدود 80 اثر و کتاب و تحقیقات شاگردان آن مرحوم احصا شد و امروز از آنها در دو بخش نرم‌افزار و کتاب رونمایی شد.

دبیر علمی همایش فقیه آگاه با اشاره به درس‌های آن مرجع تقلید گفت: نوارهای درس خارج ایشان با موضوع حدود با همکاری شاگردان آن مرحوم پیاده شده و به صورت موضوعی طبقه‌بندی و ارائه شد.

وی از رونمایی نرم‌افزارهایی در ارتباط با این مرجع تقلید خبر داد و ابراز داشت: یکی از نرم‌افزارها حاوی معرفی گنجینه موجود در کتابخانه آیت‌الله گلپایگانی به عنوان نسخ خطی است و مستندی از زندگانی این عالم بزرگ در نرم‌افزار دیگری گردآوری شده است.

مس‌چی یکی دیگر از فعالیت‌های کمیته علمی همایش را چاپ مکتوبات مربوط به آیت‌الله سید محمدرضا گلپایگانی دانست و افزود: در این بخش 14 جلد کتاب رونمایی شد که برخی مجلدات آنها در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: برای نخستین بار نقش یکی از مراجع تقلید در دفاع مقدس از قبیل فتاوای ایشان در مورد جنگ، حضور در مراسم تشییع جنازه شهدا، تخلیه بیمارستان برای مجروحین و کتاب احکام رزمندگان در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. 

دبیر علمی همایش فقیه آگاه عنوان کرد: کتاب مجموعه مقالات حاوی 60 مقاله واصله به دبیرخانه همایش در آینده نزدیک چاپ می‌شود علاوه بر آن کتاب اسناد نویافته حاوی هزار و 100 برگ سند حاوی مکاتبات ایشان با علمای بلاد است که در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین آیت‌الله العظمی گلپایگانی 11 هزار اجازه اجتهاد در امور حسبیه صادر کردند که در برخی از آنها پیرامون شخصیت افراد توضیح دادند و این اجازه‌ها به صورت کتابی گردآوری شده است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول