اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب پروژه‌ همایش چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران

کتاب فلسفه سیاسی اسلام منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از انتشار کتاب فلسفه سیاسی اسلام خبر داد.

کتاب فلسفه سیاسی اسلام منتشر می‌شود

سید جواد میرخلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری همایش چشم‌انداز دانش سیاسی اظهار کرد: ترسیم و تدوین چشم‌انداز دانش سیاسی و تعیین افق‌های فرارو به منظور بومی و کاربردی کردن دانش سیاسی از جمله اهداف این همایش است.

وی تدوین شاخص‌های ارتقای دانش سیاسی، تعریف شاخه‌های دانش سیاسی، بر پایه نظام‌های معرفتی اسلامی و شناسایی بسترهای تولید دانش سیاسی متناسب با اقتضائات نوین تمدن اسلامی را از اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد.

مسئول دبیرخانه همایش چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران خاطر نشان کرد: برخی از سرفصل‌ها و محورهای این همایش در قالب پروژه‌های مختلف مطرح و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به محورهای مختلف همایش چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران گفت: فلسفه سیاسی یکی از شاخه‌های مهم دانش سیاسی است، بنابراین بر اساس تعریف پروژه‌ای جامع سعی می‌شود کار تحقیقی مهمی در این حوزه ارائه شود.

میرخلیلی عنوان داشت: در نظر داریم این پروژه را در قالب دو جلد تدوین کرده به طوری که تاکنون 100 صفحه از آن از سوی محقق تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه دو سال و نیم زمان برای این پروژه در نظر گرفته شده است گفت: هدف این تحقیق ارائه مجموعه‌ای منسجم و در عین حال تحلیلی و استدلالی از کلیت فلسفه سیاسی اسلامی است.

دبیر گروه علوم سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطر نشان کرد: پروژه فلسفه سیاسی اسلامی با مروری بر مباحث و محورهای کلیدی، بخش‌های مختلف فلسفه سیاسی را پیگیری می‌کند تا در چارچوب منابع دینی و مبانی فلسفی و اعتقادی اسلامی تصویر جامعی از کلیت فلسفه سیاسی اسلامی ارائه کند.

وی یادآور شد: این پروژه در ذیل هر محور خود علاوه بر تبیین دیدگاه اسلامی و دفاع استدلالی، نیم‌نگاهی به فلسفه‌های رقیب داشته و برخی از چالش‌های انتقادی برخاسته از آن دیدگاه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول