اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اوایل سال 92

کتاب شناخت‌نامه حدیث منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث مؤسسه دارالحدیث از چاپ کتاب شناخت‌نامه حدیث اوایل سال 92 خبر داد.

کتاب شناخت‌نامه حدیث منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام محمدکاظم طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت احادیث و روایات اظهار کرد: احادیث دارای معارف و آموزه‌های فراوانی هستند و نکات ارزشمندی در آنها نهفته است.

وی خاطر نشان کرد: روایات پس از قرآن کریم مهم‏ترین منبع شناخت دین بوده به همین دلیل مسلمانان به فراگیرى، ثبت و تدوین احادیث با وجود برخى فراز و نشیب‌ها توجه کرده‌اند.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث عنوان داشت: مجموعه‏هاى حدیثى دارای هزاران روایت بوده و تمام موضوعات مورد نیاز دین‏داران در آنها تبیین شده است.

وی ادامه داد: احادیث از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید بوده و منبعی برای پژوهش‌های تاریخی محسوب می‌شوند.

طباطبایی با اشاره به کتاب شناخت‌نامه حدیث گفت: شناسایی، معرفی، تاریخ نگارش و ابعاد و مباحث مختلفی که درباره حدیث مطرح است در این کتاب به آنها پرداخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر کتاب شناخت‌نامه حدیث چاپ شود در قالب متون دانشگاهی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث خاطر نشان کرد: ابعاد مختلفی که در روایات درباره موضوعات مختلف ذکر شده در این کتاب به مخاطب معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه شناخت‌نامه حدیث در 12 فصل تدوین شده است گفت: معرفة السنت، شناخت سنت، تمسک به سنت، راه شناخت سنت، کتابت حدیث، عرصه حدیث، نقل حدیث، اختلاف احادیث، معیارهای صحیح احادیث، تعلیم و تعلم حدیث و نمونه‌هایی از غرر احادیث از جمله مباحث مطرح شده در فصل‌های این کتاب است.

طباطبایی خاطر نشان کرد: اکنون این شناخت‌نامه در مرحله نگارش قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در قالب دو زبان عربی و فارسی اوایل سال 92 از سوی سازمان چاپ و نشر مؤسسه دارالحدیث منتشر شود.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول