اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تیم مجموعه کتاب‌های شناخت‌نامه مازندران:

37 اثر شناخت‌نامه آماده چاپ است / 33 اثر منتشر شد

خبرگزاری فارس: سرپرست تیم مجموعه کتاب‌های شناخت‌نامه مازندران با اشاره به اینکه با تلاش 23 نویسنده، 37 اثر را آماده چاپ کردیم، گفت: ‌اما 33 اثر منتشر شد چرا که هزینه انتشار چهار اثر دیگر را نداشتیم.

37 اثر شناخت‌نامه آماده چاپ است / 33 اثر منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، زین‌العابدین درگاهی صبح امروز در آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های شناخت‌نامه مازندران در سالن اجتماعات حوزه هنری مازندران، اظهار داشت: پیش از این بارها طرح تهیه و انتشار شناخت‌نامه مازندران را ارائه کرده بودم اما مورد توجه قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه در زمستان سال 90 با تایید تهیه 20 کتابچه کار را شروع کردیم، افزود: اعتباری برای پرداخت به پژوهشگران نداشتیم و با این وجود 60 پژوهشگر برای همکاری اعلام آمادگی کردند.

این پژوهشگر مازندرانی با اشاره به اینکه متونی باید تهیه می‌شد که همه اقشار جامعه بتوانند از آن بهره ببرند، تصریح کرد:‌ 60 متن به دست ما رسید که هر یک بارها بازبینی شدند چرا که مخاطب ما همه مردم هستند و متن باید هم از نظر علمی مشکل نداشته و هم ساده و روان باشد.

درگاهی با اشاره به اینکه با تلاش 23 نویسنده، 37 اثر را آماده چاپ کردیم، یادآور شد: ‌اما 33 اثر منتشر شد چرا که هزینه انتشار چهار اثر دیگر را نداشتیم.

یک استاد دانشگاه در ادامه این نشست گفت: کار انتشار این مجموعه را باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌داد اما این اداره کل، فرهنگ را رها کرده و فقط به ارشاد می‌پردازد و البته دستگاه‌های دیگری هم مشغول ارشاد هستند.

محمد بشیرنژاد با اشاره به اینکه کار حوزه هنری در انتشار این مجموعه قابل تقدر است، افزود: انتظار انجام این کار را از حوزه هنری نداشتیم چرا که کاری فراتر از وظایف خود انجام داده است.

وی با اشاره به وضعیت بازار کتاب و میزان مطالعه، تصریح کرد: سرانه مطالعه ما از کشورهای آفریقایی هم کمتر است.

این محقق متذکر شد: از شعار خارج شده و حمایت از زبان مازندرانی را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول