اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 200 راننده تراکتور و تریلر

طرح ارتقای ایمنی تردد ادوات کشاورزی در فومن اجرا شد

خبرگزاری فارس: دومین مرحله طرح ارتقای ایمنی تردد ادوات کشاورزی با حضور بیش از 200 راننده تراکتور و تریلر، در فومن اجرا شد.

طرح ارتقای ایمنی تردد ادوات کشاورزی در فومن اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، دومین طرح ارتقای ایمنی تردد ادوات کشاورزی به صورت پایلوت و با هدف ارتقای سطح آگاهی عمومی رانندگان این وسایل نقلیه به رعایت نکات ایمنی و استفاده از علایم و تجهیزات ایمنی مربوط به ادوات با حضور بیش از 200 راننده تراکتور و تریلر در فومن برگزار شد.

مدیر کل حمل و پایانه‌های گیلان در جریان برگزاری طرح مذکور با بیان اینکه ادوات کشاورزی در محورهای مواصلاتی و راه‌های شریانی موجب بروز مشکلات عدیده‌ای شده است، اظهار کرد: طبق آمار تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن، تردد ادوات

کشاورزی نظیر تراکتور و  موجب ایجاد ترافیک سنگین در سطح راه‌ها و برهم زدن نظم عبور و مرور و در نتیجه بروز تصادفات و حوادث شدید جاده‌ای شده است.

سبحان‌الله علیپور افزود: کندی حرکت اینگونه از وسایل نقلیه، اختلاف سرعت زیاد این ادوات با دیگر وسایل نقلیه، غیر منتظر بودن حضور آنها در سطح سواره‌رو برای کاربران جاده‌ای و همچنین عدم برخورداری این گروه از وسایل نقلیه از سیستم روشنایی مناسب و علایم و تجهیزات بازتابنده نور موجب افزایش سطح خطر و کاهش ایمنی در جاده‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امکان خطر این ادوات در زمان فصل برداشت محصولات زراعی در استان به مراتب بیشتر و حائز اهمیت است، افزود: با وجود چنین شرایطی ضرورت دارد یکی از محورهای اصلی مصوبات جلسات کمیته ایمنی استان به اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی تردد ادوات کشاورزی اختصاص یابد.

این مسئول اذعان کرد: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان به منظور ارتقای ایمنی حرکت اینگونه از وسایل نقلیه ضمن بررسی آمار تصادفات و تلفات ادوات کشاورزی از زوایای مختلف و با هدف بهبود وضعیت ایمنی تردد آنها

طرح افزایش ایمنی تردد ادوات کشاورزی گیلان را برای نخستین بار طراحی و اجرا کرده است که مرحله نخست آن در روستای چوبر شفت و مرحله دوم نیز در روستای گشت‌فومن به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه کل تلفات گیلان در سال گذشته 793 کشته برون شهری و درون شهری است، تصریح کرد: این تعداد از تلفات نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته که سهم راه‌های برون شهری و روستایی 553 کشته با کاهش 14 درصدی است.

به گفته علیپور، طبق آمار سازمان پزشکی قانونی کشور در سال گذشته سهم ادوات کشاورزی فوت شده یا درگیر در حوادث فوتی استان 13 نفر معادل 1.6 درصد بوده که با توجه به سهم اندک اینگونه از وسایل نقلیه در مقایسه با تردد وسایل نقلیه دیگر جاده‌ای سهم تلفات این گروه قابل توجه است.

وی دلیل ضرورت اجرای طرح مذکور در راه‌های استان را تعداد زیاد ادوات کشاورزی، موقعیت جغرافیایی و کشاورزی، وجود مزارع در کنار محورهای مواصلاتی، سهم زیاد راه‌های فرعی و روستایی استان برشمرد و  خاطرنشان کرد: در گیلان 4 هزار دستگاه ادوات کشاورزی وجود دارد که در محورهای مواصلاتی تردد می‌کنند و این طرح به هدف ارتقای سطح آگاهی عمومی رانندگان وسایل نسبت به رعایت نکات ایمنی در جاده‌ها و روستاها، استفاده از علایم و تجهیزات ایمنی مربوط به آن و آموزش و بالا رفتن سطح آگاهی این رانندگان اجرا می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان نیز در مراسم مذکور با بیان اینکه استفاده نادرست از وسایل نقلیه عواقب خطرناکی را در جامعه موجب می‌شود، اظهار کرد: حوادث رانندگی و تصادف بسیار گسترده است و تبعات جبران ناپذیری دارد.

سعید حسین رضایی تصریح کرد: ما در استانی زندگی می‌کنیم که شهرها و روستاها آن در مسیر جاده‌ها و راه‌ها قرار دارند و این موضوع موجب می‌شود تا ایمنی در جایگاه مهمی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رانندگان وسایل نقلیه در رانندگی خود مغرور نباشند، ابراز کرد: داشتن صبر و حوصله، توجه به علایم و رعایت مقرارت و حقوق شهروندی به میزان قابل توجه از بروز حوادث جلوگیری می‌کند.

در پایان مراسم مذکور ادوات کشاورزی با نصب چراغ‌های ال‌ای‌دی و بازتابنده‌های نور تجهیز شدند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول