اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

مسجد جامع عباسی تابلویی از هنرنمایی معماران ایرانی است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: مسجد جامع عباسی تابلویی از هنرنمایی معماران ایرانی در حیطه زیبایی‌شناسی است.

مسجد جامع عباسی تابلویی از هنرنمایی معماران ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی دقایقی پیش در مراسم جشن ثبت جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان با بیان اینکه تاریخ ایران و اصفهان را می‌توان به دو دوره اسلامی و غیراسلامی تقسیم کرد، گفت: درخشش و شکوه ایران و به تبع آن اصفهان در دوره اسلامی بوده است.

وی افزود: صفویان بدون خدشه به آثار ارزشمند دوره‌های گذشته، حوزه تمدنی جدیدی را با شالوده فکری مشخص پایه‌ریزی کردند که امروز ما حافظ آن هستیم.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در عصر صفویه، اصفهان به دلیل زیرساخت‌های فکری به عنوان پایتخت سیاسی ایران انتخاب شد و دانشمندان بزرگی در آن پا به عرصه ظهور گذاشتند.

وی ادامه داد: در عصر صفویه مسجد امام (ره) به عنوان نماد مذهبی این شهر، کاخ عالی‌قاپو مرکز سیاسی، بازار نماد اقتصاد و مسجد شیخ لطف‌الله نماد فرهنگی بنا نهاده شد.

ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه میدان عتیق در عصر سلجوقی با شکل ذوزنقه‌ای در مرکز شهر اصفهان ساخته شد، یادآور شد: بازار در سمت شمال و مسجد علی (ع) با مناره منحصر به فرد خود در بخش جنوب این میدان است.

وی با بیان اینکه ‌مسجد جامع عتیق اصفهان یکی از قدیمی‌ترین مساجد ایران است، گفت: شاهکار زیبایی‌شناسانه این مسجد، گچبری محراب اولجایتو یادگار تشرف سلطان محمد خدابنده به دین اسلام و مذهب اثنی‌عشری است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: مسجد جامع عباسی تابلویی از هنرنمایی معماران این دیار در حیطه زیبایی‌شناسی است.

وی با اشاره به ثبت جهانی مسجد جامع عتیق، باغ موزه چهل‌ستون و باغ فین کاشان تاکید کرد: باید از این موضوع برای جذب و توسعه گردشگری استفاده کرده و زمینه را برای گسترش و معرفی این فرهنگ به گردشگران ایجاد کنیم.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول