اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان خبر داد

برگزاری جشن غدیر در 50 مسجد فعال شهرستان دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: به مناسبت دهه ولایت و طبق هماهنگی‌های انجام شده در بیش از 50 مسجد فعال این شهرستان جشن غدیر برگزار می‌شود.

برگزاری جشن غدیر در 50 مسجد فعال شهرستان دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا ظهر امروز در جشن دهه ولایت و گفتمان دینی با موضوع غدیر در دانشکده کشاورزی برازجان با اشاره بر اهمیت روز غدیر اظهار داشت: آیه قرآن که به صراحت، این روز را روز اکمال دین و خشنودی پروردگار از این واقعه و این تعیین وصیّ دانسته، رمز دیگری از عید بودن غدیر خم است و عظمت این مراسم و عید بودن غدیر، در آن روز و لحظه بر همگان روشن بود.

وی افزود: امید است که جامعه شیعی با اهتمام ورزیدن به عید ولایت و رهبری رشد خودشان را نشان دهند و با تکریم این حبل‌المتین استوار شیعه دین خویش را نسبت به بنیادهای اعتقادی ادا کنند.

این مسئول با اشاره به اهمیت موضوع غدیر خاطر نشان کرد: کجای تاریخ اسلام را سراغ دارید که در یک ماه بیش از 200 آیه قرآن در فراز و نشیب یک ماجرا نازل شده باشد یا مورد استناد قرار گرفته باشد و یا کدام خطابه را سراغ دارید که بیش از صد آیه قرآن در آن شاهد آورده شده باشد.

محمودی‌نیا در تشریح خطبه غدیر اضافه کرد: نقطه آغاز آن با قرآن همه مراحل آن با نزول پی در پی قرآن، تار و پود خطابه‌اش آمیخته با آیات قرآن و خاتمه آن با حضور قرآن، که این همه واقعه‌ای در سایه‌سار قرآن را برای ما ترسیم می‌کند.

وی بیان داشت: همواره باید در میان امت اسلامی کسی باشد که از سوی خدا راهنمایی بشر را بر عهده گرفته باشد و این امر چنان بزرگ است که عدم ابلاغ آن از سوی رسول اعظم الهی تمام تلاش‌های طاقت‌‏فرسای 23 سال رسالتش را از بین می‌‏برد و لذا آن حضرت در جمع بزرگ کاروانیان حج مسأله ولایت و امامت حضرت علی (ع) را ابلاغ می‏‌کند و پس از آن آیه اکمال دین نازل می‏‌شود.

محمودی‌نیا ادامه داد: محور سخن در غدیر ولایت اهل بیت(ع) است، اوامر خاص مربوط به آن، معرفی دوستان و دشمنان ولایت، نشان دادن مرزهای ولایت و برائت، شناخت مقام والای عصمت، همه در سایه قرآن بیان شده و به گونه‌ای منسجم غدیر را از متن قرآن استخراج کرده و قرآن را در متن غدیر جای داده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان از برگزاری جشن غدیر در 50 مسجد فعال این شهرستان خبر داد و گفت: به مناسبت دهه ولایت و طبق هماهنگی‌های انجام شده در بیش از 50 مسجد فعال این شهرستان جشن غدیر برگزار می‌شود.

وی اذعان داشت: برگزاری جلسات سخنرانی با موضوع ولایت، برپایی جلسات پرسش و پاسخ با محوریت ولایت و امام‌شناسی، برگزاری جشن غدیر از برنامه‌های ویژه دهه ولایت در این شهرستان است.

محمودی‌نیا متذکر شد: آذین‌بندی معابر شهر، مساجد و تکایا، برپایی ایستگاه صلواتی و اهداء بسته‌های فرهنگی ویژه دهه ولایت از دیگر برنامه‌های این اداره است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول