اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان ارتباطات شهرداری مشهد:

کنگره‌های علمی نقش موثری در ارتقای مدیریت شهری دارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: برگزاری باکیفیت کنگره‌های علمی، نقش بالایی در ارتقای مدیریت شهری دارد.

کنگره‌های علمی نقش موثری در ارتقای مدیریت شهری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی آبسالان ظهر امروز در آستانه برگزاری کنگره ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری کنگره‌های علمی مرتبط با حوزه صنعت با عنوان یکی از پایه‌های علمی می‌تواند نقش مهمی در توسعه داشته باشد.

وی افزود: کنگره‌های علمی به‌ویژه در بخش کارگاه آموزشی تاثیر به‌سزایی در ارتقای مدیریت شهری دارد.

آبسالان مدیریت مصرف انرژی را از مهم‌ترین دستاوردهای این کنگره در مدیریت شهری دانست و گفت: مصرف بهینه انرژی در کیفیت زندگی کنونی بسیار تاثیر‌گذار بوده و براین اساس نیازمند مدل‌های علمی کارآمد جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی هستیم.

وی تصریح کرد: دستاوردهای کنگره ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات باید در قالب مدیریت شهری در ساختار شهری و ملی پدیدار شود تا بدین وسیله به هدف اصلی خود که همان ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است، دست یابیم.

مدیرعامل سازمان اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به سیستم‌های هوشمند حمل و نقل در مشهد خاطرنشان کرد: سیستم هوشمند حمل و نقل در مشهد یکی از دستاوردهای علمی به‌شمار می‌رود که مدیریت شهری از آن استفاده کاربردی کرده است.

وی ادامه داد: در سیستم هوشمند حمل‌ونقل امروز شاهد 400 میلیون تراکنش مسافر در مشهد هستیم که این ساماندهی با حداقل میزان خطا مرهون برگزاری همایش‌های علمی و ایده‌پردازی کارشناسانه متخصصان است.

آبسالان یادآور شد: انتخاب معماری من کارت برای حمل‌ونقل شهری محصول کار علمی بوده و نکته قابل توجه هزینه‌ای کمتر از یک میلیاردتومان برای اجرایی شدن آن است؛ امروز ساماندهی سیستم هوشمند حمل‌ونقل سبب جلوگیری از اتلاف ده‌ها میلیارد تومان می‌شود و این خود جای امیدواری دارد.

وی با اشاره به دستاوردهای جدید سیستم هوشمند در حوزه مدیریت شهری اظهار کرد: استفاده بخش‌های تاکسیرانی و نانوایی‌ها از سیستم هوشمند حمل‌‌ونقل در دستور کار است که در حال حاضر شش نانوایی در سطح شهر با عنوان پایلوت از این سیستم استفاده می‌کنند.

آبسالان خواستار حضور پررنگ دانشگاه به‌ویژه دانشجویان ایده‌پرداز برای ارتقای مدیریت شهر و در نهایت ارتقای کیفی زندگی شهروندان شد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول