اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

میزبانی کنگره بین‌المللی پیوست‌نگاری فرهنگی نباید از بوشهر گرفته شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: شایسته نیست کنگره بین‌المللی پیوست‌نگاری فرهنگی به دلیل کمی بودجه و اعتبار از بوشهر به تهران منتقل شود.

میزبانی کنگره بین‌المللی پیوست‌نگاری فرهنگی نباید از بوشهر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی  صفایی‌بوشهری صبح امروز در جمع مدیران و فعالان فرهنگی استان بوشهر بر همکاری بیشتر مسئولان استانی در برگزاری کنگره بین‌المللی پیوست فرهنگی تاکید کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه برگزاری کنگره بین‌المللی پیوست فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تصویب شده و حتی همایش استانی و ملی آن نیز در بوشهر برگزار شد مسئولان استانداری همت و تدبیر کنند تا به دلیل کمی بودجه این کنگره به تهران منتقل نشود.

وی اضافه کرد: با برگزاری این کنگره بین‌المللی در بوشهر ضمن پیشتازی استان در لبیک به ندای مقام معظم رهبری شاهد بهره‌مندی از دستاورد و رهاورد آن در استان خواهیم بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی پیوست‌نگاری فرهنگی بیان داشت: مدیریت فرهنگ عمومی نیاز به برنامه‌ریزی، راهبرد، نظارت بهینه و بازتولید پروژه‌های نوین برای ارتقا و تثبیت فرهنگ در ابعاد مختلف دارد.

صفایی‌بوشهری با اشاره به نقش شورای فرهنگ عمومی در شتاب‌بخشی به توسعه متوازن و پایدار جامعه گفت: باید با برنامه‌ریزی دانش‌بنیان، آسیب‌ها و فرصت‌های فراروی فرهنگ جامعه شناسایی و نسبت به برطرف شدن مشکلات اقدام و نقاط قوت نیز تقویت شود.

بر پایه این گزارش در راستای بند یک سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ستاد پیوست‌نگاری فرهنگی تحت مدیریت شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر عملیاتی شده و تاکنون فعالیت‌ها و اقدامات مفید و مؤثری را اجرا کرده است.

همچنین مطالعات پژوهشی ارزیابی تأثیرات فرهنگی توسعه در استان، دوره‌های آموزشی پیوست‌نگاری فرهنگی، برگزاری دو کنفرانس استانی پیوست‌نگاری فرهنگی، برگزاری همایش ملی پیوست‌نگاری، فعال‌سازی بیش از 40 مرکز علمی تحقیقاتی داخلی و خارجی، جذب حدود 200 عضو هیئت علمی افتخاری، طراحی و به روز رسانی سامانه اینترنتی دو زبانه پیوست‌نگاری، مکاتبه با 10 هزار استاد در کشور و 5 هزار استاد در خارج از کشور بخشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری همایش مذکور است.

ستاد پیوست‌نگاری فرهنگی با بیش از هزاران ساعت کار علمی و محتوایی، آمادگی کامل را برای برگزاری باشکوه کنگره بین‌المللی پیوست‌نگاری فرهنگی ایجاد کرده که از نتایج این کنگره ارایه حدود 700 مقاله با بیش از یک‌هزار نویسنده و فرهنگ پژوه از ایران و جهان است که توسط 150 داور ملی و بین‌المللی در حال داوری است و طبق برنامه‌ریزی زمانبندی شده قرار است در ششم اسفند 1391 برگزار شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول