اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

زائران حرم الهی با مبلغان وهابی درگیر نشوند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های کشور گفت: از زائران حرم امن الهی می‌خواهیم هرگز با مبلغان وهابی درگیر نشوند.

زائران حرم الهی با مبلغان وهابی درگیر نشوند

حجت‌الاسلام شیخ حسن ضیاء توحیدی در حاشیه همایش گرامیداشت هشتم شوال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: روش تبلیغی مبلغان وهابی مسموم اما قابل دفع است و ما از زائران انتظار داریم هرگز با مبلغان وهابی درگیر نشوند و به اصطلاح دهن به دهن نگذارند چراکه آنها تنها منطقی که نمی‌فهمند بیان حقیقت و پاسخگویی به سؤالاتشان است چراکه سعی می‌کنند یا افراد را به ضعیف‌کشی متهم کنند و یا با سفسطه یا سخنان نافرجام و ابزار زور و تهدید آنها را از میدان به در کنند.

وی بیان داشت: مبلغان وهابیت در مسجد‌النبی و مسجد‌الحرام و کنار بقیع مظلوم و حتی خانه خدا به راحتی و با دلارهای سعودی و همراهی سربازان عربستان به تبلیغ فرقه و اندیشه ضاله خود می‌پردازند در حالی که اجازه نمی‌دهند حتی یک تکه کاغذ مطلب علیه آنها منتشر شود.

ضیاء توحیدی ادامه داد: بنده در چند مرحله با منطق و استدلال و شرط و شروط با آنها مباحثه کردم و به رغم تسلیم شدن آنها و پوچ بودن اندیشه‌هایشان سعی کردند تا با بهانه‌های واهی از واقعیت فرار کنند.

این استاد حوزه یکی از مباحث آنان را مسموم کردن فکر و ذهن زیارت‌کنندگان بقیع و حرمین شریفین عنوان کرد که سعی می‌کنند به گونه‌ای برای مخاطب القا کنند که توسل به مرده بی‌ثمر است، در حالی که در کتاب مسلم و مورد تایید آنها صحیح بخارایی احادیثی نقل شده است که در آن سلام به نبی خداوند و رسول الهی مورد تاکید است و بالاتر از آن همه ما در نمازهای یومیه سلام و درود به رسول الهی می‌فرستیم و او را مورد خطاب قرار می‌دهیم که این خود دلیل بر زنده و حی بودن روح است.

این استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت: وهابیت در یک فضای یک طرفه می‌خواهد منطق و استدلال دروغین و متعصبانه خود را القا کند اما به زائران حرم الهی توصیه می‌کنیم هرگز بدون آمادگی و تخصص در این حوزه نه با آنها بحث کنند و نه کتاب و مطالبشان را مطالعه کنند.

وی با برشمردن چندین دروغ و تهمت غیر واقعی وهابیت نظیر رفتار غلوآمیز شیعیان در اولا دانستن حضرت علی (ع) بر جایگاه الهی، گنجاندن نام امام خمینی (ره) در اذان، مخالفت شیعیان با عدد 10 و... گفت: اگر به حقیقت این مسایل دقت کنیم به سادگی در می یابیم همه این سخنان ضد و نقیض بی‌سرانجام است و هیچ نتیجه‌ای به دنبال ندارد.

این استاد حوزه با اشاره به کتاب منهاج‌السنه ابن تیمیه ابراز داشت: فرقه ضاله وهابیت مرتب این کتاب را چاپ و نشر می‌کنند و قصد تبلیغ اندیشه ضد شیعی دارند، به طوری که مطالبی سراسر دروغ، تهمت و ناروا به زنان و مردان شیعی در این کتاب نقل شده است که نشان از عمق کینه‌توزی آنها از چهره نورانی اسلام و تشیع است.

وی ادامه داد: آنها به طور آشکار از دروغ و تهمت زدن ابایی ندارند و حتی با پس و پیش کردن کلام الهی در قرآن و استخراج مطالب قرآن به نفع خودشان سعی می‌‌کنند گفته‌های دروغین خودشان را مستند القا کنند تا کسی به کلام آنها شک نکند در حالی که آنها با تحریف قرآن و سنت رسول‌الله بزرگترین ضربه را به جهان تشیع وارد می‌کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول