اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

مبلغان با زمان‌شناسی به تنویر افکار عمومی بپردازند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: مبلغان در شرایط حساس کنونی باید با زمان‌شناسی به تنویر افکار عمومی بپردازند.

مبلغان با زمان‌شناسی به تنویر افکار عمومی بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمدشریف حسینی کوهستانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهاباد اظهار داشت: هدایت انسان‌ها دارای جایگاه بسیار والایی است و خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «ما هیچ انسانی را عذاب نمی‌کنیم مگر اینکه به سوی آنها رسولان و مبلغین فرستاده باشیم».

وی با ذکر حدیثی از حضرت علی (ع)، زمان شناسی را از خصوصیات بارز یک مبلغ دانست و افزود: یک مبلغ باید با زمان شناسی، در مورد تحولات جامعه عکس‌العمل مناسب و به موقع نشان داده و به روشنگری و تنویر افکار مردم بپردازد.

حسینی کوهستانی همچنین با بیان اینکه هجرت از اموری است که در ترویج اسلام، پیشرفت جامعه و حتی خود انسان مؤثر است، ادامه داد: هجرت در قرآن کریم در کنار جهاد آمده و یکی از دلایل اصلی گسترش اسلام، هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه بود.

وی با اشاره به افزایش تحریم‌های دشمنان برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به حقوق مسلم خود، افزود: ما پشتوانه‌های قوی مانند عاشورا داریم که هیچکس در دنیا ندارد و با استقامت در برابر تحریم‌ها در کنار مدیریت خوب و صحیح مسئولان می‌توانیم از این مرحله نیز با پیروزی عبور کنیم.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین از اخذ مجوز ارتقاء نمایندگی تبلیغات اسلامی شهرستان بهاباد به اداره خبر داد.

فرماندار بهاباد نیز در این مراسم با اشاره به برخی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهادی عمومی و غیردولتی بیان داشت: سیاست‌گذاری، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی - مردمی، زمینه‌سازی برای یافتن نیروهای مومن و پیدایش تشکل‌های انجمن‌های اسلامی و جمعیت‌های مشابه و نظارت بر فعالیت آنها، تلاش در راستای احیا و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راه‌های ممکن، تحقیق و بررسی در مورد تبلیغات سو و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی، زمینه‌سازی و انجام اقدامات لازم برای هرچه فعال‌تر شدن افراد تاثیرگذار، سازماندهی و اعزام مبلغ و برخی موارد دیگر از جمله وظایف مهم سازمان تبلیغات اسلامی است که باید شاهد اجرا شدن شایسته این وظایف در سطح شهرستان بهاباد باشیم.

محمدرضا هدایی با اشاره به اهمیت بحث تبلیغ و تبلیغات در جهان افزود: از اول خلقت موضوع تبلیغ و تبلیغات مطرح بوده و تا ابد هم ادامه خواهد یافت و به هر مکتب و ایدئولوژی که نگاه کنیم می‌بینیم تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با تبلیغ، حضور خود را در جوامع انسانی به منصه ظهور برسانند.

وی با اشاره به کلامی از امام راحل که فرمودند: «تبلیغات در راس امور است» عنوان کرد: دشمنان ما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به این حقیقت پی بردند که اسلام و تشیع قدرت نفوذ بالایی در جهان دارد.

هدایی با اشاره به ناتوی فرهنگی دشمنان خاطرنشان کرد: باید مقابل جنگ روانی و تبلیغاتی که دشمنان علیه کشور و دین ما در جهان به راه انداخته‌اند پدافند مناسبی را به کار بگیریم که این کار یکی از وظایف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است.

سرپرست سابق اداره تبلیغات اسلامی بهاباد نیز در این جلسه با اشاره به برخی از مشکلات این اداره گفت: نداشتن نیروی اداری و چارت سازمانی مصوب و وسیله نقلیه، عدم برخورداری از ساختمان اداری با توجه به تأمین زمین آن و کمبود روحانی به ویژه در روستاها از مشکلاتی است که امیدواریم با همکاری مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی هر چه سریع‌تر رفع شود.

حجت‌الاسلام حسین حاتمی ادامه داد: هم اکنون در شهرستان بهاباد 55 هیئت مذهبی، شش خانه قرآن، پنج انجمن اسلامی، 10 خانه عالم ساخته شده، چهار خانه عالم در دست ساخت و سه خانه عالم در حال طراحی وجود دارد.

در این مراسم از تلاش‌های حجت‌الاسلام حسین حاتمی تجلیل و حجت‌الاسلام مجید نیکخو به عنوان رئیس اداره تبلیغات اسلامی در بهاباد معرفی شد.

حجت‌الاسلام نیکخو پیش از این سمت، به عنوان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاسک از توابع استان هرمزگان مشغول به فعالیت بود.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول