اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل:

هنرمندان مبلغان اصلی فرهنگ ایثار و شهادت هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: هنرمندان ما امروز بهترین مبلغان و مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند که سعی می‌کنند با خلق آثاری ارزشمند در این عرصه نمودی حقیقی پیدا کنند.

هنرمندان مبلغان اصلی فرهنگ ایثار و شهادت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت عصر پنج‌شنبه در مراسم رونمایی از آثار خطی و چند اثر مکتوب دوران دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: هنرمندان ما امروز در یک رسالت خطیر و سنگرداری حقیقی سعی می‌کنند بهترین و شایسته‌ترین عملکرد را در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از خود به نمایش بگذارند تا نسل آینده بتواند با تکیه بر این آثار از سرمایه‌های ارزشی و معنوی خود بهترین بهره‌برداری را بکند.

وی تصریح کرد: ما در سایه ارتقای بصیرت دینی و ولایت‌مداری می‌توانیم دشمنان دین اسلام را از صحنه روزگار محو کنیم و به استکبار جهانی نیز فرصت کوچک‌ترین تحرک و تعدی را ندهیم.

خوشبخت به خلق آثار متعدد در عرصه فرهنگی و هنری با محوریت دفاع مقدس از سوی هنرمندان متعهد اردبیل اشاره کرد و افزود: نظام سلطه غرب از طریق هنر و فیلم و سینما سعی می‌کند اهانتی به ساحت نبی مکرم اسلام داشته باشد که برای مقابله با این شیوه‌های کثیف هنرمندان ما متعهدانه و دلسوزانه باید اسلام و حقایق آن را به جامعه و نظام‌های بین‌المللی معرفی کنند تا دنیا از این ظرفیت عظیم بهتر و بیشتر مطلع شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با محکوم کردن اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام خاطرنشان کرد: ما باید با احساس وظیفه سعی کنیم تا مقابله جدی با اندیشه پلید صهیونیسم و آمریکایی داشته باشیم و ارزش‌های خود را نیز به بهترین شکل به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

در این مراسم علی میرجوادی یکی از هنرمندان اردبیلی نیز به تعهد و اخلاص هنرمندان در انتقال مفاهیم ارزشی اشاره کرد و ادامه داد:‌ هنرمندان باید سعی کنند در خدمت نظام اسلامی بوده و به بهترین شکل آثار و تجربیات اندوخته شده را انتقال دهند.

میرجوادی از هنرمندان متعهد اردبیل است که برای نخستین بار در اردبیل تمثال حضرت امام (ره) را به تصویر کشید و در طول جنگ چهره شهدای گرانقدر را نقاشی و در عرصه خطاطی نیز تابلوهای ارزشمندی را از خود به نمایش گذاشت.

در این مراسم همچنین قطعات دیباچه خون و پیروزی برای اولین بار در استان اردبیل اجرا شد.

این دو قطعه موسیقی توسط بهمن ولی‌زاده آهنگسازی و تهیه شده است.

به گزارش فارس، همچنین معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کشت و صنعت مغان گفت: دفاع مقدس و جنگ هشت ساله، ملت ایران را در اوج خودباوری و خوداتکایی قرار داد.

علیرضا رحیمی افزود: ولایت فقیه از برجسته‌ترین و منحصر به فردترین اصول نظام اسلامی است که ما در سایه آن زمینه سقوط و نابودی استکبار جهانی را فراهم کرده‌ایم.

وی به آمادگی و اقتدار روزافزون ایران اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: ما با وجود تحریم‌ها و شیطنت‌های مختلف دشمن را به ذلت کشانده‌ایم.

در این مراسم مدیرعامل کشت و صنعت مغان با محکومیت اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام این توهین را نشانه هراس آنها از رشد روزافزون اسلام ناب محمدی توصیف کرد.

صمد مغانی تصریح کرد: ملت ایران با استقامت و شجاعت خود در جنگ هشت ساله نمایشی را در معرض دید گذاشتند که امروز همین تجربه را در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی مد نظر و ملاک کار خود قرار دادند.

اقتصاد مقاومتی تداوم جنگ رو‌در‌رو با استکبار است

فرمانده سپاه مشگین‌شهر نیز در مراسم غبارروبی مزار شهیدان و تجلیل از بسیجیان هنرمند در مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: ما همانگونه که در جنگ هشت ساله با رویکرد مقاومت و ایستادگی بر دشمن چیره شدیم امروز نیز با تکیه بر اقتصاد مقاومتی دشمن را به زانو درمی‌آوریم.

یدالله علیپور اضافه کرد: همه ملت ایران امروز در صحنه حاضر و آماده هستند تا دشمن را به عقب برانند که این در سایه نهادینه شدن فرهنگ مقاومت و ایثار در جامعه است.

همچنین در مشگین‌شهر در همایش جهاد و شهادت از دانشجویان بسیجی تجلیل و در همایش پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه نیز از برگزیدگان بسیج در ادارات تجلیل شد.

امروز در آخرین روز هفته دفاع مقدس غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در نمین برگزار شد که شرکت‌کنندگان با فاتحه برای شادی ارواح مطهر شهدا و احترام به مقام رفیع آنها بر تداوم آرمان‌های شهدای جنگ تحمیلی تاکید کردند.

حجت‌الاسلام علی رحیمی امام جمعه نمین در این مراسم و در سخنانی کوتاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را از ضروریت‌ها توصیف کرد.

نظیر این مراسم در شهرستان کوثر نیز برگزار شد و فرماندار این شهرستان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را عامل عمده بالندگی انقلاب و نهضت جهانی اسلام در سراسر دنیا توصیف کرد.

سعدالله رئیس‌ساداتی گفت: تقویت این دیدگاه و فرهنگ غنی ایثار و شهادت سبب دفع هوشیارانه خطرات از جامعه می‌شود.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول