اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری و تاکنون

455 واقعه حیاتی در باشت ثبت شد/ صدور 602 شناسنامه جدید در باشت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان باشت گفت: در شش ماه نخست امسال 455 واقعه حیاتی در باشت به ثبت رسید.

455 واقعه حیاتی در باشت ثبت شد/ صدور 602 شناسنامه جدید در باشت

علی آزادلطف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت، اظهار داشت: اداره ثبت احوال از متولیان ثبت وقایع حیاتی چهارگانه در کشور است.

وی ثبت وقایع حیاتی چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق را از مهم‌‌ترین وظایف ثبت احوال دانست و تصریح کرد: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه در مهلت قانونی، دولت را در خدمات‌رسانی بهتر به مردم کمک می‌کند و برنامه‌ریزی نیز بهتر صورت می‌گیرد.

رئیس اداره ثبت احوال باشت بیان کرد: در شش ماه نخست امسال 455 واقعه حیاتی در شهرستان باشت به ثبت رسید.

آزادلطف با بیان اینکه در شش ماه گذشته 252 واقعه ولادت و فوت به ثبت رسیده است، ابراز کرد : از این تعداد واقعه 200 مورد ولادت و مابقی وفات بوده است.

وی به مهلت قانونی برای ثبت وقایع ولادت و فوت اشاره کرد و افزود: به استناد ماده 15 ثبت احوال مهلت قانونی ثبت واقعه ولادت 15 روز از تاریخ تولد طفل و بر اساس ماده 25 ثبت احوال نیز مهلت اعلام واقعه فوت 10 روز از تاریخ وفات است.

این مسئول امور ثبت در باشت اضافه کرد: همچنین در این مدت 188 واقعه ازدواج و 15 مورد طلاق به ثبت رسیده است.

آزادلطف خاطرنشان کرد: در ثبت وقایع حیاتی در باشت مردم همکاری خوبی دارند و تمام وقایع حیاتی در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد.

رئیس اداره ثبت احوال باشت به مهم‌ترین مزایای ثبت به موقع وقایع حیاتی اشاره کرد و افزود: ساماندهی امر جمعیت و بهره‌مندی از مزایای بهنگام‌سازی وقایع حیاتی در امر برنامه‌ریزی کشور از جمله این مزایا است.

 وی با اشاره به اینکه تمامی افراد بالای 15 سال در باشت دارای کارت ملی هستند، افزود: 205 عدد کارت ملی در شش ماه گذشته برای متقاضیان در باشت صادر شد.

آزادلطف صدور کارت ملی هوشمند را یادآور شد و ابراز داشت: کارت ملی هوشمند در واقع کلید ورود به دولت الکترونیک بوده که یکی از شاخص‌های پیشرفت جامعه در دوره مدرن امروزی است. 

رئیس ثبت احوال باشت اذعان داشت: دولت الکترونیک به معنای فراهم کردن شرایطی است تا خدمات به‌ صورت شبانه‌روزی به مردم ارائه شود.

وی صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها و افزایش رضایت‌مندی مردم را از مهم‌ترین مزایای دولت الکترونیک برشمرد و افزود: سازمان ثبت احوال با طراحی کد ملی برای هر شخص ایرانی، اولین قدم برای توسعه دولت الکترونیک در ایران را برداشته است.

آزادلطف به تعویض شناسنامه‌های جدید اشاره کرد و افزود: تاکنون 602 جلد شناسنامه جدید برای متقاضیان صادر شده است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول