اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 21 مردادماه تاکنون

زلزله رکورد 3077 را در آذربایجان‌شرقی ثبت کرد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی گفت: 3 هزار و 77 زلزله از 21 مردادماه در مناطق استان به ثبت رسیده است.

زلزله رکورد 3077 را در آذربایجان‌شرقی ثبت کرد

خلیل ساعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه 3 هزار و 77 زلزله از بیست و یکم مردادماه اهر و ورزقان را لرزانده است، اظهار کرد: این تعداد زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌های آن تا روز 14 آبان‌ماه به ثبت رسیده است.

وی افزود: 2 هزار و 438 مورد از زلزله‌های اشاره شده کوچک‌تر از 2.5 ریشتر بوده و شدت 375 مورد نیز بین 2.5 تا 3 ریشتر به ثبت رسیده است.

این مسئول با اشاره به وقوع 221 زلزله به بزرگی 3 تا 4 ریشتر در مدت یاد شده گفت: 39 مورد نیز زلزله 4 تا 5 ریشتری در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی به ثبت رسیده است.

ساعی رقم بزرگ‌ترین زلزله‌های ثبت شده از 21 مرداد تا به امروز را چهار مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 2 مورد 5 تا 6 ریشتر قدرت داشته و 2 مورد نیز بالاتر از 6 ریشتر به ثبت رسیده‌اند. 

گزارش فارس حاکی است، زلزله بیست و یک مردادماه و پس لرزه‌های آن در آذربایجان‌شرقی در نزدیک به 10 شهرستان اهر، تبریز، جلفا، خداآفرین، شبستر، کلیبر، مرند، ورزقان و هریس خسارت بر جای گذاشت که بیشترین خسارت به شهرستان‌های ورزقان، هریس و اهر وارد شده و در اثر این زمین‌لرزه‌ها نزدیک به 250 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول