اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون خبر داد

رشد 10 درصدی کمیته‌های حفاظت فنی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته کمیته‌های حفاظت فنی در کشور 10 درصد رشد داشته و امسال نیز با برنامه ویژه به دنبال تحقق این مهم هستیم.

رشد 10 درصدی کمیته‌های حفاظت فنی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد اصابتی امروز در کارگاه آموزشی «بررسی حوادث» بازرسان کار کشور اظهار کرد: در سال گذشته کمیته‌های حفاظت فنی در کشور 10 درصد رشد داشته و امسال نیز در تلاش هستیم این کمیته‌ها را همانند سال گذشته 10 درصد رشد دهیم.

وی با بیان اینکه هرساله دو میلیون و 340 نفر از کارگران جهان در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: از این تعداد آمار فوت، 340 هزار مورد آن ناشی از حوادث و همچنین سایر مرگ و میرهای ناشی از کار کارگران جهان به دلیل بیماری‌ها‌ بوده است که با توجه به این آمار باید توجه ویژه‌ای به سلامت کارگران در کشور شود.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: براساس آمارها ضریب شیوع حادثه در چهار سال گذشته از 106 مورد به ازای 100 هزار نفر در سال گذشته به 93 نفر کاهش یافته است.

* بازرسی 243 هزار کارگاه در هفت ماه نخست امسال

اصابتی با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از واحدها و کارگاه‌ها تصریح کرد: در هفت ماه نخست سال جاری 243 هزار بازرسی ادواری از واحدها صورت گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در سال گذشته نیز 400 هزار بازرسی ادواری و موردی از واحدها شده است که در سال جاری نیز به این رقم خواهیم رسید.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از این تعداد بازرسی هفت هزار و 400 مورد از آن در استان قزوین بوده که آمار مطلوبی است.

اصابتی با اشاره به تدوین 21 آیین‌نامه و دستورالعمل افزود: این آیین‌نامه‌ها حاصل تلاش و کوشش طولانی‌مدت بوده که بر روی آنها کار کارشناسانه انجام شده است.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول