اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اجرای استاندارد اجباری صورت گرفت

بازرسی از 80 زمین بازی در کلانشهر اهواز

خبرگزاری فارس: کارشناس اداره کل استاندارد خوزستان گفت: در راستای اجرای استانداردهای اجباری شهرها و زمین‌های بازی، کارشناسان این اداره بیش از 80 زمین بازی را در کلانشهر اهواز مورد بازدید و بازرسی قرار داده‌اند.

بازرسی از 80 زمین بازی در کلانشهر اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان، اسماعیل عزیزی‌ها اظهار داشت: در این زمین‌های بازی حدود 200 وسیله بازی از جمله سرسره، تاب، الاکلنگ، چرخ و فلک و مطابق با استانداردهای ملی ایران به شماره 6436 «الزامات ایمنی عمومی و روش‌های آزمون در زمین‌های بازی و سطوح جذب ضربه» مورد بازرسی و آزمون قرار گرفتند.

وی افزود: در سال گذشته بیشتر وسایل موجود در زمین‌های بازی فلزی بودند که با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان امکان استفاده این گونه وسایل تفریحی برای کودکان وجود ندارد.

عزیزی‌ها تصریح کرد: همچنین بسیاری از این وسایل فلزی پوسیده، زنگ زده و دارای نقاط تیز و برنده هستند که از نظر بازرسان اداره کل استاندارد خوزستان و مطابق با استانداردها، خروج آنان از محوطه زمین بازی الزامی است چرا که استفاده از آنها باعث حوادث و سوانح در کودکان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روزانه تماس‌هایی از طرف شهروندان با شماره 1517 رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد خوزستان می‌شود که درخواست بازرسی از زمین بازی محله خود را دارند.

این کارشناس اداره کل استاندارد خوزستان یکی از راهکارهای به وجود آمدن محیطی آرام همراه با نشاط و تفریح برای کودکان را مشارکت شهروندان و اطلاع رسانی و آموزش استانداردها به آنان دانست و این موضوع را در کاهش آسیب و پیشگیری از وقوع حادثه بسیار موثر عنوان کرد.

وی تاکید کرد: مسئولان شهرداری‌ها باید با مشارکت شهروندان و برطرف کردن نواقص استاندارد و جایگزینی تجهیزاتی که دارای گواهی و مجوز استاندارد هستند، محیط تفریحی استانداردی را برای کودکان فراهم آورند.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول