اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل خبر داد

تزریق 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سد کوثر

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از تزریق 200 میلیارد ریال برای تسریع در عملیات اجرایی سد کوثر خبر داد.

تزریق 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سد کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در تبیین نشست اخیر خود با معاون وزیر نیرو در اردبیل اظهار داشت: در نشستی که با معاون وزیر نیرو داشتیم، مقرر شد اعتباری به میزان 200 میلیارد ریال به صورت اوراق مشارکت با هدف تسریع در عملیات ساختمانی و اجرایی سد کوثر تزریق شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تزریق این رقم بخش عظیمی از عملیات اجرایی این سد که نقش کلیدی در توسعه شهرستان‌های جنوب استان اردبیل به ویژه شهرستان کوثر دارد، انجام شده و برای بهره‌برداری آماده شود.

جعفری‌بنه در ادامه خاطرنشان کرد: پیش از این هم در اوایل آبان ماه جلسه‌ای با وزیر نیرو داشتیم و اعتباری به میزان 5 میلیارد تومان در همین راستا جذب شده که به زودی به حساب پیمانکار این سد واریز می‌شود تا عملیات اجرایی سد از رکود خارج شود.

رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس شورای اسلامی در ادامه به تسریع در عملیات و به بهره‌برداری رسیدن سد بفراجرد این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: توسعه همه‌جانبه شهرستان‌های خلخال و کوثر جز برنامه‌های ما است و با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم و توجهاتی که دولت دارد امیدواریم این سد هر چه زودتر آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس بیان کرد: در کنار دو سد بسیار مهم در دو شهرستان که در عمران و‌ آبادانی و اشتغالزایی مؤثر است بحث نیروگاه سیکل ترکیبی که مجوز احداث آن با پیگیری‌های زیاد حل شده توسط شرکت توسعه برق ایران پیگیر جذب سرمایه‌گذار هستیم تا در اسرع وقت عملیات احداث آن در خلخال شروع شود.

سد برق آبی در کوثر راه‌اندازی می‌شود

وی اضافه کرد: در همین راستا پروژه‌های بسیار مهمی برای شهرستان کوثر پیگیری می‌شود و آن سد برق آبی پیرتقی در روستای مشکول کوثر برای تولید برق 250 مگاواتی و نیز استفاده از آب سد برای مصارف کشاورزی و توسعه باغی است.

جعفری‌بنه یادآور شد: با اخذ موافقت از وزارت نیرو به زودی آغاز برنامه مطالعاتی فاز یک این پروژه در سال‌جاری انجام می‌شود و براساس ماده 215 در سال 92 برای گرفتن ردیف اعتباری ملی با هدف آغاز عملیات اجرایی برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های لازم صورت می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: در روزهای آتی با حضور مدیرعامل شرکت آب نیروی وزارت نیرو برای بازدید از محل اجرای این پروژه که به استان سفر می‌کنند، مقرر شده است جلسه مشترک برای جذب سرمایه‌گذار خارجی برای اجرای این پروژه را شاهد باشیم.

وی در ادامه افزود: مجوزهای طرح‌هایی که در حوزه انرژی اخذ شده و عملیات اجرایی آنان نیز آغاز می‌شود و در فرآیند توسعه‌یافتگی خلخال و کوثر مفید می‌باشد و ظرفیت‌های اشتغالزایی خوبی را نیز شاهد می‌باشیم.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول