اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مطالعات سد گتوند:

اوضاع سدگتوند بحرانی نیست

خبرگزاری فارس: مدیر مطالعات سد گتوند گفت: اوضاع مخزن سدگتوند از نظر شروری آب اصلا بحرانی نیست و به این دلیل شرایط متعادل ارزیابی می‌شود.

اوضاع سدگتوند بحرانی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، داریوش محجوب امروز در نشست پس از بازدید خبرنگاران از چشمه‌های فوق شور موجود در مخزن سد گتوند اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده و ارزیابی‌های بدبینانه شرایط باید در حال حاضر در مخزن سدگتوند بسیار وخیم‌تر از شرایط کنونی باشد ولی در حال حاضر با توجه به میزان EC موجود در خروجی سدگتوندعلیا شرایط بسیار مناسب ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات در این سد هر شش ساعت یکبار پایش می‌شود، افزود: دستگاه‌های فوق حرفه‌ای در مخزن سدگتوند مستقر شده است که در شش ساعت یکبار از سطح آب مخزن به درون مخزن نفوذ می‌کند و در هر نفوذ به ازای هر دو ثانیه یکبار EC را اندازه گیری می‌کند و با استفاده از اینترنت وایرلست اطلاعات را به مرکز آمار و اطلاعات مخابره می‌کند و از این نظر مشکلی به وجود نیامده است.

وی با اشاره به پیشرفته بودن این سیستم‌ها تاکید کرد: این سیستم‌ها از مجهز‌ترین سیستم‌های EC سنجی در جهان است و بر اساس نورخورشید کار می‌کند و اصلا نیازمند اپراتور نیست و کاملا خودکار عمل می‌کند.

محجوب با تاکید بر اینکه شوری آب کنترل شده است، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی شوری آب در مخزن سدگتوندعلیا کنترل شده است و در این باره هیچ احساس خطری وجود ندارد و از سیلاب‌های موسمی و فصلی نیز هیچ بیمی نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، بسیاری از کارشناسان معتقدند که با سیلاب‌های موسمی و پاییزه میزان EC آب در رودخانه کارون به شدت تغییر خواهد کرد که بر اساس اظهارات دکتر داریوش محجوب چنین اتفاقی طبق هیچ احتمالی رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول