اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در شهمیرزاد آغاز شد

برداشت ماهی قزل‏آلا از سد کوثر بزرگ‏ترین باغ گردوی جهان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد از آغاز برداشت ماهی قزل‏آلا از سد کوثر بزرگ‏ترین باغ گردوی جهان برای نخستین بار خبر داد.

برداشت ماهی قزل‏آلا از سد کوثر بزرگ‏ترین باغ گردوی جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد، عین‏الله رودباری گفت: پرورش ماهی قزل‏آلا با هدف افزایش بهره‏وری اقتصادی در مجموعه کشت و صنعت شهمیرزاد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه 100 هزار قطعه بچه ماهی 100 گرمی پنج ماه پیش در سد کوثر رهاسازی شده بود، گفت: رهاسازی بچه ماهی‏های قزل‏آلا برای نخستین بار در سد کشت و صنعت شهمیرزاد انجام شد و در مراحل بعدی در سدهای دیگر مجموعه کشت و صنعت این شهر نیز رهاسازی بچه ماهی انجام خواهد شد.

رودباری با بیان اینکه ماهی‏ها علاوه بر فروش در داخل استان سمنان به تهران، مشهد، سبزوار و نیشابور نیز ارسال می‏شود، پیش‏بینی کرد: 40 تا 50 تن ماهی قزل‏آلا از این سد برداشت شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد در خصوص سد کوثر گفت: این سد که دارای هسته خاکی‌ است، با استفاده از ورق ژئوممبران به ضخامت 1.5سانتی‌متر عایقکاری شده که مانع از هدر رفتن و ماندگاری آب می‌شود.     

به گفته وی، این سد در مجتمع کشت و صنعت شهمیرزاد با حجم 840 هزار مترمکعب برای جمع‌آوری هرزآب‏های منطقه در فصل زمستان و استفاده در سایر فصول ایجاد شده است.

رودباری ادامه داد: برای احداث این سد، یک میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است و سطح این سد در حدود شش کیلومتر است.

مجموعه کشت و صنعت شهمیرزاد از سوی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به عنوان بزرگ‏ترین باغ گردوی جهان معرفی و در وسعت 700هکتار ایجاد شده است.        

مجموعه کشت و صنعت شهمیرزاد با 9 هزار سهامدار شهمیرزادی ایجاد شده و مجهز به سامانه آبیاری تحت فشار قطره‌ای است.                                             

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول