اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سد گتوند علیا:

95 درصد اراضی مخزن سد گتوند تملک شده است

خبرگزاری فارس: معاون سد گتوند علیا گفت: بیش از 95 درصد اراضی مخزن شد گتوند علیا تملک شده است و تنها برای پنج درصد باقیمانده باید مسائل را از دادگستری پیگیری کنیم.

95 درصد اراضی مخزن سد گتوند تملک شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، محمدحسین معنوی‌فر امروز در نشست خبری پس از بازدید خبرنگاران از چشمه‌های فوق شور آب در بالادست مخزن سد گتوندعلیا اظهار داشت: بیش از 95 درصد اراضی در سطح روستاها و در حریم مخزن سد گتوند علیا تملک شده است.

 

وی درباره حریم سد و مخزن آن در محدوده مشخص شده افزود: محدوده مخزن سد گتوندعلیا بر اساس تراز 246 در ارتفاع و 150 متر به صورت افقی مشخص می‌شود و هر زمین، خانه و... در محدوده این حریم باید تملک شود و خالی از سکنه باشد.

وی با اشاره به مشکلاتی که با برخی از روستائیان حاشیه سد گتوند و مخزن به وجود آمده است، خاطر نشان کرد: افرادی که با آب‌ونیرو در شرایط کنونی دچار مشکل هستند دارای سه طیف مجزا هستند که هر سه طیف باید ابتدا مشکلات خود را برطرف کنند و سپس برای تملک اراضی آن‌ها اقدام شود.

معنوی‌فر درباره برخی مشکلات در این زمینه گفت: برخی در این اراضی وارث هستند ولی اراضی به ارث رسیده را انحراث وراثت نکرده‌اند که طبق قانون نمی‌توان از این افراد اراضی را خریداری کرد.

 

وی با اشاره به دیگر مشکلات برای تملک اراضی مخزن سد گتوند تاکید کرد: در برخی از اراضی نیز زمین با سند مشاع موجود است و چند نفر در این زمین مذکور دارای سهم هستند و برخی از مالکان علیه برخی دیگر در دادگاه اعلام دعوا کرده‌اند و دادگاه نیز از فروش این ملک با ارسال نامه‌هایی ممانعت کرده است.

 

معاون اجرایی سد و نیروگاه گتوند علیا خاطر نشان کرد: برخی دیگر نیز قیمت‌های کارشناسی سه نفر را قبول ندارند که این طیف سوم بیشتر از همه هستند و قصد دارند تا زمین‌های کشاورزی دیم را به قیمت زمین‌های مرغوب تجاری چهارراه نادری اهواز به شرکت آب‌ونیرو بفروشند که این اصطلاح عین مطلب عنوان شده توسط این افراد است.

وی تاکید کرد: شرکت آب و نیرو می‌تواند تنها 15 درصد بیش از قیمت تعیین شده اراضی توسط کارشناسان دادگستری اراضی را از مالکان خریداری کند و در غیر اینصورت باید مشکل را در دادگستری پیگیری کرد.

 

معنوی‌فر خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی در روستای آب ماهیک چنین وضعیتی وجود دارد و به این دلیل شرکت آب و نیرو از مراجع قضایی در این باره استفاده خواهد کرد.

وی افزود: هیچ آب و برق و جاده این روستا قطع نشده است و برق این روستا به دلیل اینکه تراز سد به حریم کابل‌های فشار قوی وارد شده بود مجبور به جمع‌آوری شبکه برق بودیم و در این باره هیچ عمدی برای ایجاد فشار بر اهالی روستا وجود نداشته است.

معنوی فر خاطر نشان کرد: بسیاری از روستائیان پس از اعلام خرید اراضی اقدام به ساخت منازل و ابنیه در روستاها کرده‌اند که آب و نیرو هیچ وجهی برای این ساختمان‌های جدید پرداخت نخواهد کرد.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول