اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس:

سوال از رئیس‌جمهور سبب سوءاستفاده دشمنان می‌شود

خبرگزاری فارس: مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سوال از رئیس‌ جمهور سبب سوءاستفاده دشمنان نظام اسلامی می‌شود.

سوال از رئیس‌جمهور سبب سوءاستفاده دشمنان می‌شود

سید امیرحسین قاضی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: طرح سوال از رئیس ‌جمهور هم در عنوان و هم در محتوا دارای ایراداتی است و مشکلاتی را برای کشور فراهم می‌کند.

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در ارتباط با این مسئله وجود دارد این است که سؤال از رئیس‌ جمهور به‌ عنوان اختلاف میان قوا تلقی می‌شود و همین مسئله می‌تواند مورد سوءاستفاده بسیاری از دشمنان نظام اسلامی قرار بگیرد.

قاضی‌زاده بیان کرد: اگر نگاهی به محتوای سئوالات مطرح‌شده از رئیس‌جمهور بیندازیم، مشاهده می‌کنیم که بیشتر این سؤالات جنبه اقتصادی دارد و البته قابل انکار نیست که بخشی از این مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سوءمدیریت‌ها بوده است، اما نباید بهانه‌ای به کشورهای غربی نیز بدهیم.

وی ادامه داد: وقتی سوالات بیشتر جنبه اقتصادی داشته باشد، ممکن است این تصور برای دشمنان و کشورهای غربی ایجاد شود که تحریم‌های آنها اثرگذار بوده است و شدت تحریم‌های خود را افزایش دهند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: از منظری دیگر نیز می‌توان به قضیه طرح سوال از رئیس‌ جمهور نگاه کرد و آن هم این است که در شرایط کنونی بیشتر کشورهای مسلمان منطقه و همچنین کشورهایی که در جریان بیداری اسلامی مشارکتی فعال داشتند، ایران را به‌عنوان الگوی خود انتخاب کرده‌اند و اتفاقاتی مانند طرح سوال از رئیس‌ جمهور می‌تواند برای آنها نیز که در ابتدای راه هستند، ناامیدکننده باشد.

قاضی‌زاده در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری در ارتباط با ضرورت عدم اختلاف میان قوا و اینکه آیا طرح سوال از رئیس‌ جمهور جزو مصادیق اختلاف است یا نه، افزود: البته مصادیق را خودمان باید تعیین و تبیین کنیم، زیرا فرمایشات رهبری ناظر به امور کلی است و نباید این انتظار را داشته باشیم که رهبر معظم انقلاب تمام مصادیق را نیز برای ما عنوان کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی بهارستان نهم بیان کرد: اگر امری ایجاد اختلاف کند، قطعا جزو مصادیق رهبری قرار می‌گیرد و تصور ما این است که سؤال از رئیس‌ جمهور نیز در رده همین مسائل است و در نهایت سبب افزایش اختلافات در شرایط حساس کنونی می‌شود.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول