اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد

افزایش 4 هزار میلیارد تومانی محصولات صادراتی کرمان

خبرگزاری فارس: نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از افزایش 4 هزار میلیارد تومانی قیمت محصولات صادراتی استان کرمان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 4 هزار میلیارد تومانی محصولات صادراتی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن جلال‌پور ظهر امروز در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان در شرایط کنونی و در زمینه محصولات کشاورزی روزهای خوبی را می‌گذراند.

وی بیان داشت: شرایط مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی داریم و جدای از افزایش نرخ ارز که مشکلاتی را ایجاد کرده است در محصولات کشاورزی که ارزبری ندارند شرایط مطلوبی ایجاد شده است.

جلال‌پور تصریح کرد: محصولات کشاورزی قدرت رقابت در دنیا پیدا کرده‌اند و ما می‌توانیم محصولات خود را با قیمت‌های رقابتی عرضه کنیم.

وی با اشاره به ممنوعیت صادرات 52 قلم کالا از ایران اذعان داشت: هنوز نمی‌دانیم منبا و منشا این تصمیم 24 ساعته چه نهاد، سازمان، کمیته و یا گروهی بوده است.

جلال‌پور افزود: ما به عنوان بخش خصوصی نباید وضعیت ملتهب را ملتهب‌تر کنیم، زیرا 30 درصد از التهاب در بازار مربوط به تولیدکننده و صادرکننده است که می‌توانیم بازار را کنترل کنیم و آن را در آرامش فرو ببریم.

وی با بیان اینکه آرامش نیاز اصلی بازار امروز ما است، اذعان داشت: ما باید از رقابت غیر سالم در خارج از کشور جلوگیری کنیم، زیرا این امر خیانت به خودمان و ایران است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ابراز داشت: در حالی که قیمت بعضی از محصولات در دنیا کاهش یافته است، اما محصولات کشاورزی استان کرمان از جمله پسته و خرما شامل افزایش قیمت شده‌اند.

جلال‌پور کشاورزی استان کرمان را نیازمند تجدیدساختار دانست و ابراز داشت: توجه به استفاده بهینه از آب و به‌کارگیری سیستم‌های نوین آبیاری امری ضروری است، ما باید از درآمد مطلوب حاصل از محصولات کشاورزی برای مدرن کردن کشاورزی استان کرمان استفاده کنیم.

جلال‌پور عنوان کرد: استان کرمان با توجه به دارا بودن مس، سنگ آهن، پسته، خرما و گیاهان دارویی از افزایش نرخ ارز بهره برده است که این شرایط مطلوب باید مدیریت شود.

وی از افزایش 4 هزار میلیارد تومانی قیمت محصولات صادراتی استان کرمان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این رقم از 2 هزار میلیارد تومان در سال گذشته به 6 هزار میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

جلال‌پور وضعیت کشت محصولات گلخانه‌ای در جنوب استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: محصولات این مناطق رقابت‌پذیر شده است و باید به سمت تولید محصولات صادراتی حرکت کنیم.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول