اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان خبر داد

پرداخت 160 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان کرمانی

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: 16 میلیارد تومان حق بیمه از کشاورزان استان کرمان طی سال گذشته دریافت و 160 میلیارد تومان خسارت به آنها پرداخت شد.

پرداخت 160 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان کرمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار ظهر امروز در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: متخصصان بخش‌های مختلف باید علاوه بر بیان مشکلات به ارائه راهکار بپردازند.

وی با اشاره به اینکه تغییر نگاه در تمام زمینه‌ها به ویژه بخش کشاورزی امری ضروری است، ابراز داشت: تنگ‌نظری‌ها باید کنار گذاشته شود و به مسیری برویم که به نتیجه برسیم.

نجار با بیان اینکه دولت بر توسعه بخش کشاورزی تاکید دارد، عنوان کرد: تولید محصولات کشاورزی موجب تامین امنیت غذایی، عزت و آزادی است.

وی از شناسایی 16 هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان کرمان خبر داد و افزود: با ارائه مجوز به پنج هزار حلقه چاه زمینه آموزش تخلف به مردم فراهم شده است در حالی که باید با ساز و کار منطقی و اصولی این چاه‌ها را کنترل کنیم.

نجار خواستار برنامه‌ریزی برای برداشت صحیح آب توسط کشاورزان شد و تصریح کرد: تغییر الگو و نوع کشت باید در دستور کار قرار گیرد و کشت محصولات نیازمند به آب کم جایگزین محصولات پرآب شود.

مقام عالی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه انتقال آب از خارج از استان به مدت زمان طولانی نیاز دارد، بیان کرد: حتی یک قطره از این آب به بخش کشاورزی اختصاص داده نمی‌شود زیرا این آب برای مصرف شرب و صنعت به کرمان منتقل می‌شود.

نجار مدیریت صحیح برداشت و مصرف آب برای بخش کشاورزی را ضروری دانست و گفت: سالانه 1.1 میلیون لیتر برداشت منفی آب در بخش کشاورزی وجود دارد.

وی با بیان اینکه کشت محصولات باید به سمت کشت‌های با محصول بالا و مورد نیاز مملکت باشد، اظهار داشت: مدیریت واحد اراضی کشاورزی باید مدنظر قرار گیرد و این اراضی از وضعیت خرده مالکی درآیند.

نجار ابراز داشت: در ستاد راهبردی استان کرمان با حضور معاون اول رئیس جمهور 200 میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری تحت فشار در استان کرمان اختصاص یافت و همچنین هیچ محدودیتی در این زمینه برای کشاورزان کرمان وجود ندارد.

وی خواستار توجه به بحث اشتغال، افزایش تولید و ارزش افزوده در بخش کشاورزی شد و افزود: کار علمی در این زمینه امری لازم است.

نجار ابراز داشت: طی سال گذشته 16 میلیارد تومان حق بیمه از کشاورزان استان کرمان دریافت و 160 میلیارد تومان خسارت به آنها پرداخت شد. 

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول