اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ستادی بانک کشاورزی استان اردبیل خبر داد

پرداخت 34 میلیون تومان خسارت به کشاورزان اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیر ستادی بانک کشاورزی استان اردبیل از پرداخت 34 میلیون تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده از حوادث و بلایای طبیعی در استان اردبیل خبر داد.

پرداخت 34 میلیون تومان خسارت به کشاورزان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عقیل وکیلی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات تولید‌کنندگان مرادلوی مشگین‌شهر اظهار داشت: بانک کشاورزی به عنوان تنها بانک تخصصی کشور نقش بی‌بدیلی را در توسعه و ترویج بخش کشاورزی انجام داده و به رسالت خود نیز پایبند است.

وی از پرداخت تسهیلات 26 هزار میلیارد‌ ریالی به کشاورزان و باغداران استان در یک سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از 50 هزار فقره تسهیلات کشاورزی به باغداران و زارعان استان اردبیل پرداخت شده است.

مدیر ستادی بانک کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: بانک کشاورزی در 80 سال فعالیت پر خیر و برکت خود همواره بازوی قوی و کار‌آمد دولت در اجرای سیاست‌های تامین مالی بوده به طوری که سعی کرده است یاریگر این بخش در توسعه همه جانبه کشور باشد.

وکیلی گفت:‌ در استان اردبیل در حال حاضر 45 شعبه بانک کشاورزی با پرسنلی حدود 360 نفر از نیروهای متخصص فعالیت می‌کند که تعداد 28 واحد از این شعب در شهرها و 17 واحد نیز در روستاها و بخش‌ها مستقر هستند.

این مسئول تعداد تسهیلات پرداخت شده در یک سال گذشته در حوزه‌های مختلف را بالغ بر 48 هزار و 502 فقره به ارزش 2 هزار و 604 میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: این تسهیلات برای تامین نیاز مشتریان و درخواست‌کنندگان پرداخت شده است.

مدیر ستادی بانک کشاورزی استان اردبیل افزود: این میزان تسهیلات پرداختی در مقایسه با سال گذشته از نظر تعداد 36 درصد و مبلغ نیز 46 درصد رشد داشته است.

وکیلی ادامه داد:‌ در سال جاری نیز تاکنون برای تعدد 6 هزار و 270 نفر از مشتریان بانک بالغ بر 398 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: این رقم پرداختی در مقایسه با رقم مشابه سال گذشته مبلغ 78 میلیارد ریال رشد داشته است.

مدیر ستادی بانک کشاورزی استان اردبیل زمینه‌های پرداخت این تسهیلات را عمدتاً در فصل‌های زراعت،‌ باغبانی، مکانیزاسیون،‌دام و طیور،‌ آب و خاک، آبیاری تحت فشار، صنایع تبدیلی، شیلات و آبزیان و توسعه اماکن دامی اعلام کرد.

وکیلی گفت: تعداد 69 هزار خانواده که نزد بانک کشاورزی حساب باز کرده بودند بالغ بر 465 میلیارد ریال یارانه در قالب برنامه‌های هدفمند‌سازی یارانه را از طریق شعب بانک کشاورزی دریافت کرده‌اند.

در این جلسه فضایل عزیزی سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر نیز با اشاره به انتخاب مشگین‌‌شهر به عنوان پایلوت کشاورزی در کشور از اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های اجرایی خبر داد.

 

تصویب 200 طرح اشتغالزایی در بخش کشاورزی شهرستان بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون فرماندار بیله‌سوار نیز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی از حمایت طرح‌های اولویت‌دار این بخش خبر داد  و بیان داشت: ‌در جلسات گذشته 200 طرح به ارزش 5 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده که از این بین 55 طرح به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

علی بهشتی اضافه کرد: در این جلسه نیز 75 طرح با اشتغالزایی 89 نفر به ارزش 2 میلیارد و 900 میلیون تومان به تصویب رسیده است.

وی از سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌های توسعه بخش کشاورزی خواست با ارائه طرح‌های خود نسبت به دریافت تسهیلات با بهره کم اقدام کنند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول