اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد

پرداخت غرامت 75 درصدی به دامداران خسارت دیده

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به منظور حمایت از دامداران در خصوص خسارات وارده ناشی از بیماری دام‌ها، سازمان دامپزشکی کشور 75 درصد از هزینه خسارت وارده به دامداران را پرداخت می‌کند.

پرداخت غرامت 75 درصدی به دامداران خسارت دیده
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید محسن دستور ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به انجام فاز دوم مبارزه با بیماری تب برفکی در سطح کشور اظهار داشت: استان قم با توجه به زائر پذیر بودن، تردد برخی دام‌ها و وجود کانون‌های بیماری در قم از شرایط خوب و متعادلی برخوردار است.
وی افزود: با توجه به فصل سرما و شرایط خاص آب و هوایی، 15 استان کشور در معرض خطر بیماری‌های تنفسی قرار دارند که عملیات پالایش و نمونه‌برداری از 30 هزار راس دام انجام شده است.
دستور ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری نیز دو میلیون بازدید از مراکز مختلف عرضه فرآورده‌های دامی صورت گرفته است که از این تعداد شش هزار مورد پرونده به مراجع قضایی ارسال شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: نظارت بر کشتار 500 میلیون قطعه طیور و شش میلیون راس دام سبک و سنگین از جمله گاو، گوسفند، گوساله، شتر و شترمرغ در کشتارگاه دام در 9 ماه سال جاری صورت گرفته است.         
وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان دامپزشکی مبارزه با کشتار غیر مجاز دام‌ها در راستای توسعه عملیات بهداشتی فرآورده‌هاست تا در مناسبت‌هایی که منجر به مصرف بیشتر گوشت و فرآورده‌های گوشتی می‌شود، مشکلی ایجاد نشود.
دستور در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام عید نوروز و برنامه‌های این سازمان در نوروز ذکر کرد: مبارزه با کشتار غیر مجاز (خارج از کشتارگاه) و افزایش نظارت‌ها بر کشتارها در ایام تعطیلات نوروز در راستای عرضه گوشتی مطمئن و بهداشتی از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی کشور است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: اکیپ‌هایی نیز در مناطق مسافرپذیر به منظور نظارت بر عرضه گوشت و فرآورده‌های گوشتی سالم در ایام عید نوروز مستقر خواهند شد.
وی گفت: همچنین در سراسر کشور در اکثر روزهای تعطیل نیز کشیک‌هایی در کشتارگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود تا در صورت نیاز نسبت به رفع نیازها اقدام کنند.
دستور با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام است، افزود: در راستای ارتقا بهداشت عمومی در صورت مشاهده بیماری‌های عفونی و آلودگی‌ها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد:‌ سازمان دامپزشکی کشور به دنبال عرضه بهداشتی محصولات دامی بوده و نظارت سازمان بر محصولاتی که به صورت غیر مجاز عرضه می‌شوند، تشدید شده است.
وی در خصوص پرداخت 75 درصد خسارت وارده به دامداران برای حذف دام در بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، گفت: هر سال برای پرداخت غرامت به صاحبان دام‌هایی که آلوده تشخیص داده می‌شوند و باید معدوم شوند، مبلغی به میزان چهار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که این هزینه مشمول دام‌های سنگین بوده و برای پرداخت خسارت دام‌های سبک واکسیناسیون دام انجام می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول