اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تکمیل طرح منطقه نمونه گردشگری سامان

سامان قطب گردشگری کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: با تکمیل اجرای طرح منطقه نمونه گردشگری شهر سامان، این منطقه به قطب گردشگری تبدیل می‎شود.

سامان قطب گردشگری کشور می‌شود

مژگان ریاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سامان در کارگروه گردشگری استان تصویب شده و تمامی اقدامات لازم از سوی این اداره‌کل انجام شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذار این طرح نیز مشخص شده که به محض دریافت پروانه ساخت، عملیات اجرای منطقه نمونه گردشگری سامان آغاز خواهد شد.

ریاحی با بیان اینکه طرح منطقه نمونه گردشگری سامان در 90 هکتار به تصویب کارگروه گردشگری استان رسیده است، تصریح کرد: هتل، متل، مهمانسرا، رستوران، بازار شهر، پست، درمانگاه، پیست دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری، بالن‌سواری، کوهنوردی، سالن بولینگ، بیلیارد، نمایشگاه تجاری، مرکز همایش‌ها، باغ کودکان و تله‌کابین از مهم‎ترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه نمونه گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دریاچه سد زاینده‌رود، رودخانه زاینده‌رود، پل زمانخان، باغات و مزارع پیرامون رودخانه، امامزاده بابا پیراحمد و جاده چهارخطه از مهم‌ترین مزیت‌های منطقه نمونه گردشگری سامان به شمار می‎رود.

ریاحی خاطرنشان کرد: 15 منطقه نمونه گردشگری در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که منطقه نمونه گردشگری سامان یکی از آن‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: در مناطق نمونه گردشگری با حفظ قوانین و مقررات محیط‌ زیست و مناطق طبیعی و سازگار با محیط بر اساس مطالعات مصوب می‌توان انواع موضوعات و تأسیسات گردشگری و خدمات وابسته را ایجاد کرد.

ریاحی همچنین با اشاره به عوامل موثر در توسعه گردشگری، گفت: مرمت و احیای اماکن تاریخی و حفظ و ارتقای محیط زیست و جاذبه‌های طبیعی، بهبود کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده به مسافران با در نظر گرفتن روحیه آنها، رعایت حقوق و برقراری امنیت جانی و مالی گردشگران و تقویت شبکه‌های ارتباطی از جمله مهم‌ترین این عوامل و راهکارهاست.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول