اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث ‌فرهنگی کرمان خبر داد

ایجاد مسیر گردشگری زرند، راور و کوهبنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: مسیر گردشگری میان شهرستان‌های زرند، راور و کوهبنان با هدف توسعه گردشگری در استان کرمان ایجاد می‌شود.

ایجاد مسیر گردشگری زرند، راور و کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حسین‌ شمس‌الدینی در دیدار با فرمانداران شهرستان‌های زرند و کوهبنان اظهار داشت: مسیر گردشگری میان شهرستان‌های زرند، راور و کوهبنان با هدف آشنایی بیشتر گردشگران با جاذبه‌های ‌تاریخی‌، فرهنگی و گردشگری این مناطق ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به شباهت این شهرستان‌ها در زمینه تاریخی، صنایع‌ دستی و گردشگری افزود: باید در این شهرستان‌ها مناطق گردشگری و تفریحی بیشتری با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شود.

شمس‌الدینی با بیان اینکه طرح‌های گردشگری باید به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف و مورد بهره‌برداری قرار گیرد، بیان داشت: باید با توجه به نیازها و بسیار واقع‌بینانه به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های گردشگری اقدام و سرمایه‌گذاران را راهنمایی کرد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان صنایع‌دستی و سوغات شهرستان‌های زرند و کوهبنان را بسیار منحصر به فرد دانست و گفت: سوهان زرند که به عنوان یکی از سوغات اصیل استان در میان بومیان شهرت دارد نتوانسته همچون سوهان قم در سطح کشور معرفی شود.

وی حمایت از کارگاه‌های تولید شیرینی و سوغات سنتی را از دیگر برنامه‌های این اداره‌ کل در آینده نزدیک برشمرد و گفت: شاغلان این حوزه باید در نمایشگاه‌های داخلی گردشگری شرکت و به معرفی سوغات محلی خود بپردازند.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول