اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران:

میراث فرهنگی به صنعت گردشگری چالدران بی‌توجه است

خبرگزاری فارس: فرماندار چالدران گفت: بی‌مهری مدیران پیشین شهرستان، وضعیت صنعت چالدران را نابسامان کرده است.

میراث فرهنگی به صنعت گردشگری چالدران بی‌توجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، احمدرضا قلی‌پور ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت گردشگری شهرستان با بیان اینکه عملکرد ضعیف مسئولان گذشته موجب از دست‌رفتن دو پروژه مهم در این شهرستان شده است، اظهار داشت: پروژه کارخانه قطعه‌سازی لوازم یدکی و سیگارت‌سازی دو پروژه مهم و تأثیرگذار بر اقتصاد چالدران بودند که متأسفانه سکان این پروژه‌ها به دلیل کم‌کاری مسئولان پیشین شهرستان سرکوب و باعث شد این فرصت سرمایه‌گذاری صنعتی با اشتغالزایی خوب از دست برود.

وی با اعلام اینکه سالانه 70 الی 80 هزار نفر گردشگر از جاذبه‌های گردشگری چالدران بازدید می‌کنند، افزود: با توجه به وجود ظرفیت بالای گردشگری در شهرستان نیازمند ایجاد انقلاب بزرگی در زمینه گردشگری و جذب توریسم هستیم.

فرماندار چالدران ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت جاذبه طبیعی چالدران بیش از اماکن تاریخی است در حالی که با وجود چنین ظرفیت‌هایی هیچ گونه محلی برای اسکان توریسم وجود ندارد و ارائه خدمات در چندین مسافرخانه صورت می‌گیرد.

قلی‌پور با اشاره به برگزاری مراسم جهانی و سالانه قره کلیسا در این شهرستان گفت: در صورت استفاده مناسب از این امکان، علاوه بر تأثیر مثبت بر اقتصاد منطقه در سطح وسیع، موجب محرومیت‌زدایی و پیشرفت شهرهای اطراف این بنای تاریخی نیز می‌شود.‌

فرماندار چالدران مقبره سیدصدرالدین را نماد دفاع از تاریخ ملت و اسلام یاد کرد و بیان داشت: مقبره سیدصدرالدین یکی دیگر از اماکن تاریخی مذهبی این شهرستان است که متأسفانه میراث فرهنگی بعد از احداث بنای مقبره از سال71 تا کنون هیچ توجهی را به این مکان مذهبی نداشته است.

وی از برگزاری مراسم یاد بود جنگ چالدران به صورت ملی نیز در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: دشت چالدران کربلای ایران است که در طی یک روز بیش از 27 هزار نفر در راه دفاع از حریم ولایت، تمامیت ارضی شهید شده‌اند.

فرماندار چالدران با تاکید بر بازسازی صحنه‌های جنگ چالدران نیز در این شهرستان اضافه کرد: در صورت احداث ساختمان موزه جنگ چالدران، خواهیم توانست بیش از پیش بر ظرفیت گردشگری شهرستان بیفزاییم چرا که در این صورت گردشگران از نزدیک شاهد آثار و عدوات جنگی مورد استفاده موجود در آن زمان خواهند بود.

قلی‌پور خاطرنشان کرد: مسیرهای منتهی به اماکن گردشگری شهرستان باید در اولویت تخصیص امکانات میراث فرهنگی استان قرار گیرد.

فرماندار چالدران با اشاره به وجود 94 اثر ثبت شده ملی چالدران افزود: با وجود رشد 50 درصدی ورود گردشگر و زائر به شهرستان از این ظرفیت عظیم استفاده بهینه در راستای رونق اقتصادی منطقه نشده است.

وی همچنین از میراث فرهنگی استان به دلیل عدم تهیه نقشه آثار گردشگری چالدران انتقاد کرد و گفت: نقشه آثار گردشگری این شهرستان یا چاپ نمی‌شوند و یا در صورت چاپ با نام شهرهای هم‌جوار ارائه می‌شوند که این امر موجب گمنام ماندن نام شهرستان در بین شهرهای دیگر استان شده است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول