اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

مسئولان قدرت ایران را به رخ دشمنان بکشانند

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: مسئولان نظام با الگوگیری از اخلاق سیاسی و اقتصادی امام هادی (ع) قدرت ایران را به رخ دشمنان بکشانند.

مسئولان قدرت ایران را به رخ دشمنان بکشانند

حجت‌الاسلام علی عباسی امروز به مناسبت ولادت امام علی نقی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه مسئولان نظام باید از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند و خودشان را خادم مردم بدانند، اظهار کرد: آنان با انجام دادن اعمال خالصانه فرهنگی،‌ اجتماعی، نظامی و اقتصادی می‌توانند قدرت ایران را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه امام هادی (ع) برپایی حکومت معنوی را فقط برای رضای خداوند انجام می‌دادند، ‌اذعان کرد: مسئولان نظام نیز باید با الگوبرداری از این امام بزرگوار برای برپایی حکومت معنوی و توسعه عدالت در جامعه تلاش کنند تا بتوانند در جهان حرف نخست را در قدرت نظامی و اقتصادی بزنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسئولان نظام با تقویت قدرت اقتصادی می‌توانند ایده‌ها، افکار و برنامه‌های اسلامی را بهتر به مردم جهان بشناسانند، بیان کرد: با تحقق این امر تفکر دینی نیز به نحو مطلوبی در جهان گسترش می‌یابد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه عامیه قزوین با بیان اینکه امام هادی (ع) در برابر دشمنان ضعفی نشان نمی‌داد و همیشه در برابر آنان مقتدر و استوار بود، خاطرنشان کرد: مسئولان نظام اسلامی با الگوگیری از این امام بزرگوار اظهار ضعف نکنند و همیشه قدرت اسلام را به رخ دشمنان بکشانند.

عباسی با اشاره به اینکه در زمان ائمه اطهار (ع) مردم از آگاهی و بصیرت کمی برخوردار بودند و آنان به تنهایی باید به جوامع بشری آگاهی می‌دادند، اظهار کرد: اکنون اقشار مختلف جامعه به دنبال حق و حقیقت هستند و با وجود مشکلات فرهنگی و اقتصادی در بیشتر کشورها مردم جهان از بینش و بصیرت مطلوبی برخوردار هستند و همچنین حق را از باطل به خوبی تشخیص می‌دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: به همین دلیل مسئولان امروز نظام باید از این آگاهی به خوبی استفاده کنند تا افکار دینی و اسلامی در بین آنان نشر و گسترش چشم‌گیری یابد تا با تحقق این امر آرامش و صلح در جهان برپا شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه عامیه قزوین با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) در برخی مواقع به دلیل اینکه از یاران کافی برخوردار نبودند، در برابر ظالمان ستمگر قیام مسلحانه نمی‌کردند، ابراز کرد:  آنان همواره در طول عمر پر برکتشان معارف دین اسلام را در بین مردم ترویج می‌دادند تا بتوانند از این راه در برابر ستمگرهای آنان قیام کنند.

امام هادی (ع) به شدت از مادیات پرهیز می‌کردند

وی با بیان اینکه امام هادی (ع) بر مردم حکومت معنوی می‌کردند، بیان کرد: این امام بزرگوار از حکومت مادی‌گرایانه به شدت پرهیز می‌کردند تا بتوانند مردم را با اهداف دین اسلام بهتر آشنا کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امام هادی (ع) همانند سایر ائمه اطهار (ع) با ظالمان مبارزه می‌کرد، ابراز کرد: این امام بزرگوار قدرت الهی را با شیوه‌های مختلف به آنان نشان می‌داد تا به عظمت خداوند متعال پی ببرند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با اشاره به زمانی که متوکل عباسی مانور نظامی خود را به امام هادی (ع) نشان می‌داد، اذعان کرد: این حاکم ظالم با انجام دادن این عمل می‌خواست اقتدار قدرت نظامی خود را به این امام بزرگوار اثبات کند.

عباسی با بیان اینکه امام هادی (ع) صبر کرد تا مانور نظامی متوکل عباسی به اتمام برسد و سپس مانور نظامی لشکریان خود را به او نشان داد، ادامه داد: این امام بزرگوار به سوی پروردگار دعایی کرد که پس از دعا طبق روایت بین زمین و آسمان از غرب به شرق پر از ملائکه مجهز به سلاح ظاهر شدند که متوکل عباسی بعد از دیدن این صحنه بی‌هوش شدند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: این روایت نشان‌دهنده برخورداری ائمه‌ اطهار (ع) از قدرت الهی است که در مواقع لزوم به دشمنان نشان می‌دادند تا به قدرت و اقتدار آنان پی ببرند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول