اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس:

اوباما و رامنی دو روی یک سکه‌اند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: هر رئیس جمهوری که در آمریکا بر سر کار بیاید باید در راستای تامین منافع نامشروع آن دولت حرکت کند و تفاوت تنها در ظواهر آنها است.

اوباما و رامنی دو روی یک سکه‌اند

کمال فیروزآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: آمریکا بزرگ‌ترین دولت سرمایه‌داری دنیا محسوب می‌شود و در حقیقت قدرتی که در جهان منافع سرمایه‌داران را از طریق شرکت‌های چندملیتی تامین می‌کند، این کشور است.

وی افزود: ساختار این دولت یک هدف دارد و تمام حرکت‌های اقتصادی و سیاسی آن به سمت همین هدف یعنی جلب حداکثر سود و کاهش ضرر است.

فیروزآبادی بیان کرد: آمریکا برای اینکه این هدف را تامین کند در تمام دنیا برنامه‌هایی را اجرا می‌کند و در آسیا، آفریقا، اروپا و هر جای دنیا به دنبال آن است.

به گفته وی، آمریکا برای رسیدن به هدف اصلی خود کریدوری تعبیه کرده که این کریدور تا به هدف ادامه پیدا می‌کند و روسای جمهور باید وارد این کریدور شوند و نمی‌توانند راه دیگری را برگزینند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس بیان کرد: هر رئیس جمهور آمریکا که بر سر کار بیاید از جمهوری‌خواه تا دموکرات باید در همین کریدور حرکت کند و تفاوت تنها در قدرت مانور است.

وی اضافه کرد: در سیستم ریاست جمهوری آمریکا هدف‌ها از پیش تعیین شده و تفاوت در استراتژی رئیس جمهورها نیست بلکه در تاکتیک‌های آنها است.

فیروزآبادی ابراز داشت: یک رئیس جمهور آمریکا شعارهای دموکراتیک، حقوق بشر، محیط زیست سر می‌دهد، دیگری بر مقابله با تروریسم و حماسه‌های ملی تاکید می‌کند اما هر دوی آنها به سمت جلب منافع حداکثری برای آمریکا حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در سیستم ریاست جمهوری آمریکا جز رسیدن به آن سود حداکثری هیچ ملاحظه اخلاقی و انسانی وجود ندارد.

معاون استاندار فارس ادامه داد: انتخاب این رئیس جمهور یا آن رئیس جمهور در آمریکا برای ایران و برای سایر کشورهای دنیا تفاوتی ندارد و تنها لهجه و تاکتیک آنها است که تغییر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مذاکره با آمریکا برای ایجاد رابطه، زمانی که طرف احساس برتری می‌کند و به دنبال تضعیف طرف دیگر است، معنا ندارد.

این مسئول اظهار داشت: مذاکره بین ایران و آمریکا برای حل مسائل و مشکلات جهان و منطقه به طور غیرمستقیم در مواردی رخ داده چرا که ایران یک قدرت منطقه‌ای است و در حل مشکلات عراق، افغانستان و بسیاری نقاط دیگر جهان یکی از بازیگران اساسی و مهم محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در چارچوب پروتکل‌های بین‌المللی مانند مذاکرات 1+5 خواه ناخواه آمریکا نیز در طرف مقابل است و مذاکرات جریان دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس تصریح کرد: اختیار سیاست خارجی و تبیین تاکتیک‌ها و استراتژی کشور در دست مقام معظم رهبری است و ایشان همواره حافظ اقتدار ایران هستند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال نظام جمهوری اسلامی را به شیر تعبیر کردند.

فیروزآبادی اظهار داشت: حضرت امام (ره) در ابتدای انقلاب رابطه ایران و آمریکا را به رابطه گرگ و میش تعبیر کردند.

به گفته وی، زمانی حضرت امام این تعبیر را به کار بردند به این دلیل بود که بر اثر سیاست‌های رژیم پهلوی کشور در تمام مسائل وابسته به آمریکا بود و حتی یک سلاح برای دفاع نداشت.

فیروزآبادی افزود: به تدریج و در جریان دفاع مقدس آموختیم که بر روی پای خودمان بایستیم و ایران اکنون قدرت اول علمی منطقه است، در زمینه اقتصادی نیز در افق 1404 بزرگ‌ترین قدرت منطقه می‌شود و از نظر نظامی و پزشکی نیز قابل مقایسه با آن زمان نیستیم.

وی بیان کرد: ایدئولوژی سرمایه‌داری روزگاری به جدیت بیان می‌کرد که نباید دولت در بازار دخالت کند اما امروز کار به جایی رسیده که چند هزار میلیارد به بانک‌ها یا به فلان کشور اروپایی یا نهادهای بورسی کمک می‌کنند و در عمل از آن ایدئولوژی اولیه فاصله گرفته‌اند.

فیروزآبادی ابراز داشت: ایدئولوژی سرمایه‌داری اقتصادی بر مبنای لیبرالیسم فکری در عمل به بن بست رسیده و در حوزه اقتصاد رها‌سازی مطلق بازار جواب نداده و جنبش‌هایی مانند وال استریت در تقابل با آن، روز به روز عمق بیشتری پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت: شیب ایدئولوژی لیبرالیسم رو به افول است و همان‌گونه که ایدئولوژی کمونیستی سقوط کرد توان ایدئولوژی سرمایه‌داری نیز در حال نزول است و با کاهش ظرفیت‌ها و منابع خدادای آمریکا شاهد آغاز دوران نزول آن خواهیم بود.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول