اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهمن ماه صورت می‌گیرد

آغاز به کار دانشگاه فرهنگیان با حضور 25 هزار دانشجو

خبرگزاری فارس: معاون مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از آغاز به کار دانشگاه فرهنگیان با حضور 25 هزار دانشجو از بهمن ماه امسال خبر داد.

آغاز به کار دانشگاه فرهنگیان با حضور 25 هزار دانشجو

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مهدی جلالی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز دوره طرح ولایت ویژه دبیران آموزش و پرورش که در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد اظهار کرد: طرح ولایت از جمله مبانی نظری و زیرساخت‌هایی است که به مبانی دینی توجه دارد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در آموزش و پرورش مورد تاکید رهبری است اذعان کرد: طرح ولایت با همکاری مؤسسه امام خمینی(ره) طراحی و برنامه‌ریزی شده و تاکنون 5 هزار نفر در قالب این طرح آموزش داده شدند.

معاون مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: این طرح تا قبل از این به صورت استانی برگزار می‌شد اما اکنون به دلیل پاره‌ای از مشکلات به صورت ملی در قم برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: این طرح در قالب دوره‌های حضوری برگزار می‌شود اما تلاش داریم شرایط شرکت معلمان سراسر کشور در این دوره را به صورت غیرحضوری فراهم کنیم.

جلالی با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اهمیت ارتقای سطح علمی و آگاهی‌های نیروی انسانی، تاسیس دانشگاه فرهنگیان را از جمله برنامه‌های ویژه این وزارتخانه در کنار تدوین سند تحول بنیادین برشمرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان شکل تکامل یافته مرکز تربیت معلم سابق است و امسال برای نخستین بار 25 هزار نفر از طریق کنکور سراسری در این دانشگاه پذیرش شدند.

معاون مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تمام معلمان می‌توانند در این دانشگاه شرکت کرده و تحصیلات خود را تا مقطع دکترا ادامه دهند.

وی در عین حال عنوان کرد: نخستین گروه دانشجویان از بهمن ماه وارد دانشگاه می‌شوند و بخش اعظمی از دروس ارائه شده به آنها دروس ارزشی است که امیدواریم خروجی آن معلمان ولایت‌مدار باشند.

جلالی برگزاری دو دوره 40 ساعته را از مشخصات طرح ولایت برشمرد و خاطر نشان کرد: نخستین دوره این طرح امروز برگزار می‌شود و کسانی که به صورت منظم در این دوره شرکت کنند گواهی پایان دوره دریافت کرده و جزو دوره‌های ضمن خدمت برای آنها محسوب خواهد شد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول