اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر سهل‌انگاری

مرگ خاموش جان دختر جوان کرمانی را گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان گفت: دختر 30 ساله کرمانی به علت سهل‌انگاری در نصب بخاری گازسوز جان خود را از دست داد.

مرگ خاموش جان دختر جوان کرمانی را گرفت

محمدحسین مومنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: روز گذشته نشست گاز منوکسید کربن در خانه مسکونی در کرمان مرگ دختر جوانی را رقم زد.

وی به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت و افزود: خانواده این دختر یک دستگاه بخاری گازی را خریداری کرده بودند که این بخاری قرار بوده است در اتاق دختر خانواده نصب شود.

مومنی ادامه داد: این دختر جوان دو شب قبل با سرد شدن هوا بدون توجه به نصب اصولی و رعایت نکات ایمنی اقدام به روشن کردن بخاری می‌کند که این امر موجب نشست گاز منوکسید کربن در اتاق وی می‌شود و مرگ خاموش جان این فرد را می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه گاز منوکسید کربن گاز بسیار خطرناکی است، بیان داشت: این گاز علائم ظاهری از جمله بو و رنگ ندارد و به علت سوختن نامناسب وسایل گازسوز و یا نفت‌سوز تولید می‌شود.

مومنی تصریح کرد: پس از قرارگیری فرد در معرض گاز مونوکسید کربن این ملکول جانشین ملکول‌های اکسیژن خون شده و در نتیجه بدن با کمبود اکسیژن و عوارض آن مواجه می‌شود و مرگ خاموش فرد رقم می‌خورد.

وی از سردرد، سرگیجه و تهوع به عنوان علائم گازگرفتگی توسط منوکسید کربن نام برد و افزود: فرد با مشاهده این علائم باید بلافاصله از محیط خارج شود.

مومنی با بیان اینکه علائم این گازگرفتگی با علائم سرماخوردگی شباهت زیادی دارد، گفت: حتی مواردی در کرمان مشاهده شده که فرد قرص سرماخوردگی هم مصرف کرده و سپس خوابیده که این امر موجب مرگ وی شده و مرگ خاموش فرد را غافلگیر کرده است.

وی عنوان کرد: استفاده از وسایل گازسوز استاندارد و نصب آن توسط افراد متخصص، توجه به مسیر دودکش‌ها، نصب کلاهک مناسب، استفاده نکردن از دودکش مشترک و لوله‌های فنری از جمله نکات ایمنی است که باید برای استفاده از وسایل گازسوز مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: کوچک‌ترین سهل‌انگاری به بزرگ‌ترین حادثه و پشیمانی تبدیل می‌شود در حالی که می‌توان با کمترین هزینه سیستم گرمازا را کنترل کرد.

مومنی ابراز داشت: هنوز فصل سرما در کرمان آغاز نشده اما شاهد بروز حوادثی در زمینه استفاده از وسایل گازسوز غیر استاندارد هستیم که مردم باید توجه ویژه‌ای به نکات ایمنی داشته باشند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول