اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادستان قزوین خبر داد

اعدام 12 سوداگر مرگ در سال جاری در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در سال جاری 12 سوداگر مرگ در استان قزوین به دار مجازات آویخته شدند.

اعدام 12 سوداگر مرگ در سال جاری در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محسن کرمی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در نیمه نخست امسال در استان قزوین 9 نفر از سوداگران مرگ به دار مجازات آویخته شده‌اند و امروز نیز سه نفر دیگر از این افراد بالای چوبه دار رفتند.

وی با اشاره به اعدام سه قاچاقچی مواد مخدر در قزوین افزود: حسین سپهری، رضا چغامه و همچنین حسن رستم‌تبار سه سوداگر مرگ بودند که با سوابق کیفری متعدد و پس از دستگیری و کشف مواد مخدر با رعایت تشریفات قانونی امروز در قزوین به دار مجازات آویخته شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به مشخصات سه اعدامی امروز تصریح کرد: رضا چغامه به اتهام خرید 10 کیلوگرم تریاک، 710 گرم شیشه و بیش از یک کیلو و نیم کراک در سن 27 سالگی اعدام شد.

کرمی ادامه داد: این فرد اهل قزوین و مجرد بود و نه تنها خود را در این دام خانمان‌سوز انداخت بلکه دو نفر از بستگان خود را نیز دچار این معضل کرد.

این مسئول با اشاره به دیگر اعدامی امروز بیان کرد: حسن رستم‌تبار با 47 سال سن و متأهل و دارای سه فقره سوابق کیفری سرقت، حمل و نگهداری شش کیلوگرم تریاک، با کشف سه کیلوگرم هروئین فشرده دیگر اعدامی امروز در قزوین بود.

کرمی اضافه کرد: این فرد چهار ماه در کمپی در کرج اقامت داشته که پس از 9 روز خارج شدن از کمپ دست به چنین اقدامی زده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین پیرامون مشخصات حسین سپهری دیگر اعدامی گفت: این فرد مجرد و اهل زنجان بوده که در سال 89 به دلیل حمل دو کیلو کراک دستگیر شده است.

کرمی با اشاره به همسایگی ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان تشریح کرد: با توجه به اینکه ایران در همسایگی با دو کشور تولیدکننده مواد مخدر است، می‌طلبد فعالیت‌های بیشتری در زمینه مواد مخدر در کشور انجام شود.

وی با ابراز ناراحتی از پدید آمدن مواد مخدر صنعتی که امکان تولید و تهیه آن در کشور میسر است، اظهار کرد: این مواد بسیار خطرناک هستند و آثار آنها بر روی بدن به سختی از بین می‌رود.

* جرم بیش از 60 درصد زندانیان قزوین مرتبط با مواد مخدر است

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد: جرم بیش از 60 درصد زندانیان قزوین جرایم مرتبط با مواد مخدر است که تبعات آن در مرحله نخست به خود فرد می‌رسد و در مرحله بعدی خانواده‌های آنها و جامعه آسیب می‌بینند.

کرمی با بیان اینکه دستگاه قضا برخورد قاطع با سوداگران مرگ می‌کند، بیان کرد: همانگونه که ما در این زمینه جدیت به خرج می‌دهیم، دشمن نیز اقداماتی را برای آسیب زدن به کشور انجام می‌دهد.

* کشف لابراتور مواد مخدر در آبیک

این مسئول با اشاره به کشف لابراتور مواد مخدر در شهرستان آبیک تصریح کرد: این لابراتور در منطقه مهدیه این شهرستان کشف شده است.

کرمی ادامه داد: یک مجموعه بزرگ مواد مخدر در شهرستان آبیک توسط این لابراتور مواد مخدر صنعتی را تولید کرده و در استان‌های قزوین و البرز توزیع می‌کردند.

* کشف یک تن حشیش در آبیک

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین از کشف یک تن حشیش در شهرستان آبیک خبر داد و گفت: در حوالی این شهرستان یک تن هشیش کشف و ضبط شده است.

کرمی اضافه کرد: حشیش ماده‌ای وارداتی است که با بسته‌بندی‌های حرفه‌ای در داخل بنزین، گازوئیل و نفت جاسازی می‌شود و کشف و شناسایی آنها دشوار است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول