اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی مطرح کرد

مرگ شهروندی به خاطر تست ورزشی با تردمیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی اعلام کرد: یکی از بیماران قلبی اخیراً به خاطر تست ورزشی با تردمیل در مطب یکی از پزشکان این استان جان خود را از دست داد.

مرگ شهروندی به خاطر تست ورزشی با تردمیل

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی آرمیده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ این فرد زیرپوشش بیمه خدمات درمانی قرار داشته و این اداره کل هزینه‌های درمانی این شخص را تقبل می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه تست ورزش و سلامتی افراد در طول سال باید در چارچوب‌های مشخصی انجام شود، تصریح کرد: لازم است تا سرنگ‌‌ها و همچنین لوازم پزشکی مورد مصرف در تست‌های سلامت کاملاً غیر مضر باشد.

آرمیده در ادامه با بیان اینکه خراسان‌شمالی به خاطر محرومیت نیازمند فضای کار زیادی است، گفت: این اداره کل با زیر پوشش قرار داشتن 620 هزار نفر در حوزه رفاه اجتماعی گام‌های ارزنده‌ای برداشته است.

وی تصریح کرد: قانون بیمه همگانی سال 73 تصویب شد که هدف آن بهره‌مندی آحاد جامعه از بیمه همگانی است، لذا کمتر از یک سال سازمان بیمه خدمات درمانی شکل گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی اظهار کرد: پزشک خانواده و نظام ارجاع از مهم‌ترین اقدامات این سازمان بوده و همچنین در سال 84 اقدام به صدور دفترچه روستایی نمود.

به گفته وی، بزرگ‌ترین نیاز بیماران صدور دفترچه بوده تا هزینه‌های بیماران بستری کاهش یابد.

آرمیده تصریح کرد: بستری شدن و درمان بیماران قبلاً بخش زیادی از هزینه‌ها را شامل می‌شد که اکنون این هزینه‌ها به 30 درصد کاهش‌یافته است.

وی دسترسی آسان به خدمات و همچنین امکان برخورداری مردم از این خدمات با هزینه کمتر را از ویژگی‌های صدور دفترچه ایرانیان برای گروه‌های هدف عنوان کرد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی هدف از اجرای این طرح را کاهش 30 درصدی در خدمات سرپایی و 10 درصدی بستری عنوان کرد که با اجرای این طرح تحقق‌یافته است.

وی صدور کارت برای اقشار شهری نیز از خدمات این اداره کل عنوان کرد و یادآور شد: برنامه بیمه ایرانیان جایگزین این طرح شده و اقشار مختلف به ویژه نیازمند از مزایای آن برخوردار شدند.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول