اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان:

خط کشتیرانی مسافربری چابهار-پاکستان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان گفت: خط کشتیرانی مسافربری چابهار-پاکستان به زودی راه‌اندازی می‌شود.

خط کشتیرانی مسافربری چابهار-پاکستان راه‌اندازی می‌شود

سیاوش رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چابهار اظهار داشت: به دنبال طرح‌های توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی به ویژه در منطقه چابهار و با تکمیل شدن زیربناهای لازم، مقدمات برای راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری در منطقه گواتر چابهار با کشورهای همجوار فراهم شده است.

وی افزود: با ایجاد اسکله‌های چند منظوره و احداث شش موج‌شکن چند منظوره، زمینه برای توسعه طرح‌های گردشگری، تفریحی، توریستی و حتی تجاری در منطقه چابهار به وجود آمده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی که از افراد بومی منطقه است، اعلام آمادگی کرده تا نسبت به خرید شناور مسافری و فعال کردن آن در مسیر چابهار-پاکستان به جابه‌جایی مسافران اقدام کند.

رضوانی یادآور شد: با آغاز به‌کار شناورهای مسافری و تجاری و به تبع آن حضور اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک و نیز دیگر بخش‌های مربوطه، رونق اقتصادی منطقه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشاوران با تجربه‌ای که سالیان زیادی است که در منطقه حضور دارند، در این طرح دخالت داشته و شرایط لازم برای جذب سرمایه‌گذاران علاقمند در چابهار بسترسازی و فراهم شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: یکی دیگر از فرصت‌هایی که می‌تواند به پویایی بیشتر این بندر شتاب دوچندان بخشد، استفاده از ظرفیت‌های منطقه ویژه آن است که این امر با رعایت سه اصل «مدیریت، حاکمیت و مالکیت» اداره کل بنادر و دریانوردی در قالب لایحه‌ای به هیئت دولت ارائه شده است.

رضوانی خاطرنشان کرد: فعالیت این سازمان کاملاً تخصصی بوده به طوری که تاکنون به 28 کنوانسیون بین‌المللی ملحق شده است و از قوانین آنها تبعیت می‌کند.

وی با اشاره به عضویت ایران در آیمو (سازمان بین‌المللی دریایی) افزود: افزون بر 10 سال است که ما در این طرح ممیزی عضویت داریم و یک نماینده ثابت نیز از سوی کشورمان که مرکز آن در لندن است، حضور دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان تأکید کرد: هر سال از طرف ممیزی طرح آیمو تحت کنترل قرار داریم و سال گذشته داوطلب طرح ممیزی این سازمان شدیم که در این جریان، بندرعباس و بندر امام خمینی (ره) تحت ممیزی آیمو قرار گرفتند.

رضوانی گفت: 30 درصد قوانین اداره کل بنادر و دریانوردی تابع قوانین و ضوابط داخلی است و 70 درصد آن براساس معیارها و قوانین بین‌المللی و مطابق با استانداردهای جهانی اداره می‌شود.

وی اضافه کرد: تمامی هزینه‌های طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی این اداره کل در منطقه چابهار از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تأمین و پرداخت می‌شود و علاوه بر آن این اداره کل به هزینه‌های طرح‌های عمرانی و شهری چابهار نیز کمک‌های شایانی کرده است.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول