اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بندر شهید رضایی زرآباد خبر داد

پهلوگیری بزر‌گ‌ترین شناور صیادی در زرآباد

خبرگزاری فارس: مدیر بندر شهید رضایی زرآباد گفت: بزرگ‌ترین شناور صیادی ساخت داخل کشور در بندر شهید رضایی زرآباد پهلو گرفت.

پهلوگیری بزر‌گ‌ترین شناور صیادی در زرآباد

احمد رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرآباد اظهار داشت: بزرگ‌ترین شناور صیادی با نام «ستاره کنارک» که ساخت داخل کشور بوده، شناور صیادی پرساینر است که با ظرفیت 150 تن روز گذشته در بندر شهید رضایی زرآباد پهلو گرفت.

وی افزود: این شناور صیادی صبح روز سه‌شنبه، حدود 50 تن ماهی صنعتی و تجاری را در بندر شهید رضایی زرآباد تخلیه کرد.

مدیر بندر شهید رضایی زرآباد بیان کرد: این نخستین بار است که شناور صیادی با این ظرفیت در این بندر که مجهزترین و فنی‌ترین بندر صیادی کشور می‌باشد، پهلو گرفته است.

بخشدار زرآباد نیز در این زمینه گفت: بندر صیادی شهید رضایی زرآباد (اسکله کلات) در بخش زرآباد و در 35 کیلومتری مرکز این بخش قرار دارد که از جمله پروژه‌های بزرگ به بهره‌برداری رسیده دولت در سال 90 به شمار می‌آید.

مجتبی شجاعی افزود: این اسکله با ظرفیت پهلوگیری پنج کشتی متوسط، 50 کلاسه لنج و 220 فروند قایق از امکاناتی از قبیل جایگاه سوخت، منازل سوخت، مسجد، تعمیرگاه قایق، ساختمان اداری، انبار ماهی و سوله عرضه ماهی برخوردار است.

وی بیان داشت: در این اسکله، برای 2 هزار نفر ظرفیت اشتغال ایجاد شده است.

بخشدار زرآباد تصریح کرد: این اسکله با 30 میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته به بهره‌برداری رسید که از جمله دستاوردهای مهم دولت نهم و دهم محسوب می‌شود.

شجاعی خاطرنشان کرد: 20 درصد مردم زرآباد، صیاد هستند و این بخش 75 کیلومتر مرز آبی دارد.

وی ادامه داد: همچنین زرآباد پنج روستای ساحلی دارد و هم اکنون یک موج‌شکن در روستای «جد» این بخش در حال احداث است.

بخشدار زرآباد گفت: از پنج روستای ساحلی زرآباد، روستای «درک» گردشگری است.

وی بیان داشت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، استفاده از ظرفیت‌های کامل این اسکله که نمونه‌ای از همت تلاشگران داخلی است، توانسته به نوعی از اشتغال و کار پایدار و داخلی در بخش زرآباد حمایت کند.

بخشدار زرآباد اضافه کرد: این امر سبب شده تا برخی از جوانان تحصیل‌کرده با توجه به پر سود بودن صیادی، به این شغل رغبت یافته و به آن روی آورند.

شجاعی افزود: این امر می‌تواند ضمن گره زدن دانش و اشتغال بومی، رقم زننده افزایش تولید و استفاده از ظرفیت‌های صیادی منطقه باشد.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول