اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:

مشگین‌شهر بیشترین پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: شهرستان مشگین بیشترین پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در حوزه‌های ورزشی را دارد به طوریکه در این شهرستان 9 پروژه به حالت نیمه‌تمام است.

مشگین‌شهر بیشترین پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد پازاج عصر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: امسال تلاش شده است تا با جذب اعتبارات مناسب این پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شود که امیدواریم تا دهه فجر سه مورد و تا هفته دولت آینده شش مورد از این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد:‌ 3.5 میلیارد تومان برای تکمیل هفت پروژه نیمه‌تمام در این شهرستان سرمایه‌گذاری شده است که از آن سالن ورزشی نقدی علیا و جبه‌درق در حال اجرا می‌باشد که در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری آنها می‌باشیم.

پازاج از تکمیل سالن‌های ورزشی روستایی همچنین سالن طبقاتی و زورخانه‌ای در مشگین‌شهر خبر داد و خاطر نشان کرد: اعتبار این پروژه‌ها حدود یک میلیارد و 950 میلیون تومان است که بخشی از این اعتبارات به شکل استانی و بخشی نیز از محل اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان تأمین می‌‌شود.

این مسئول تعداد اماکن ورزشی سرپوشیده در مشگین‌شهر را 14 مورد اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه تلاش می‌کنیم تا در مناطق روستایی طرح‌های توسعه اماکن ورزشی سرپوشیده به جد دنبال شود.

وی همچنین از فعالیت 11 سالن ورزشی روباز و یک مورد استخر به همراه 10 زمین خاکی روستایی خبر داد و بیان کرد: جهت‌گیری ما در توسعه اماکن ورزشی احداث سالن‌های تخصصی با اولویت مناطق روستایی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از شناسایی 26 زمین به مساحت 56 متر مربع برای تأمین زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در مشگین‌شهر خبر داد و یادآور شد: کل سرانه ورزشی مشگین‌شهر 75 صدم متر مربع است که با پروژه‌های در حال احداث انتظار می‌رود این وضعیت به یک متر و 20 سانتی متر برسد.

پازاج گفت: براساس سیاست ابلاغی از سوی دولت و در قالب برنامه پنجم توسعه، توسعه فضاهای ورزشی باید به شکل تخصصی و با نگرشی ویژه به مناطق محروم و روستایی انجام شود تا بتوانیم در یک هدف‌گذاری درست از برنامه‌های ابلاغی جلوتر حرکت کنیم.

وی از تدوین آمایش سرزمینی ورزش و نیازسنجی‌ها در این حوزه خبر داد و افزود: ما در شهرستان‌های مختلف سعی داریم این نیازسنجی‌ها متناسب با افق توسعه شهرهای مختلف باشد تا به اهدافمان که گرایش افراد جامعه به ورزش‌های همگانی و تخصصی است، دست یابیم.

پازاج تصریح کرد:‌ براساس برنامه پنجم توسعه 30 درصد جمعیت شهرها و روستاهای ما باید به ورزش همگانی گرایش پیدا کنند که ما در سال‌های آینده می‌توانیم به این ظرفیت و توانمندی به شکل فوق‌العاده دست یابیم.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول