اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی خبر داد

احداث بیمارستان سلول‏های بنیادین در تهران

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی از احداث بیمارستانی با هدف گسترش استفاده از سلول‏های بنیادین در درمان بیماری‏ها در تهران خبر داد.

احداث بیمارستان سلول‏های بنیادین در تهران

محمدحسین یادگاری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: در مباحث علوم پزشکی کارهایی در جهاد دانشگاهی در دست انجام بوده که مهم‏ترین آن، تولید فاکتورهای اصلی برای درمان برخی از بیماری‏‏های خونی است.

وی اضافه کرد: این فاکتورها از طریق بیورآکتورهایی که از طریق شیر حیوان منتقل می‏شود و می‏توان از آن استفاده کرد، تولید می‏شود.

رئیس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: کارهای تراریخت یا دستکاری ژنتیکی روی حیوان در این زمینه انجام و شناسایی شده است که این دارو در شیر حیوان وجود دارد.

یادگاری ادامه داد: برای اینکه نتایج این طرح به صورت تجمیع یافته و استحصال شده درآید، کارهای مشترکی با انستیتو پاستور ایران انجام می‏شود و در آینده نزدیک پس از مشخص شدن نتایج نهایی آن، مشخصات بیشتر طرح اعلام خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: طرح‏های متعددی در رشته‏های مختلف در جهاد دانشگاهی در دست انجام بوده اما تا زمانی که به نتیجه نرسد، نمی‏توان آنها را اعلام کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: بیشتر تاکید جهاد دانشگاهی در بخش سلول‏های بنیادین بر روی استفاده و برقراری بیمارستانی در تهران است.

یادگاری اضافه کرد: کارهایی در زمینه استفاده از سلول‏های بنیادین برای درمان عوارض برخی بیماری‏ها نظیر قرنیه، غضروف، مفاصل، قلب و . . . توسط جهاد دانشگاهی در کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: جایگاه مناسبی برای اینکه تعداد بیشتری از افراد در این حوزه زیرپوشش جهاد دانشگاهی قرار گیرند، وجود ندارد و از این رو، بیمارستانی با کمک و پیشنهاد دولت احداث خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: زمین ساخت این بیمارستان اختصاص یافته و اگر این مرکز درمانی احداث شود، می‏توان درمان بهتر و بیشتری را به بیماران ارائه کرد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول