اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه روز گذشته صورت گرفت

تردد 1.5 میلیون خودرو در راه‌های گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از تردد بالغ بر یک‌میلیون و 537 هزار دستگاه خودرو در سطح‌های راه‌های استان در سه روز گذشته خبر داد و گفت: در این مدت گیلان ششمین استان پرتردد کشور بود.

تردد 1.5 میلیون خودرو در راه‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور بعد از ظهر امروز در جلسه حمل و نقل استان با اشاره به وضعیت تردد در محورهای گیلان در سه روز گذشته، اظهار کرد: طبق آمار از 21 دستگاه تردد شمار نصب شده اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان در سطح راه‌های استان، در سه روز گذشته تعداد بیش از یک‌میلیون و 537 هزار خودرو در سطح راه‌های استان تردد داشتند که از این میزان، 153 هزار و 274 دستگاه خودرو به استان وارد و تعداد 147 هزار و 328 دستگاه وسایل نقلیه از گیلان خارج شدند.

وی با بیان اینکه آمار مذکور نسبت به سال گذشته 120 درصد افزایش ورودی به استان را نشان می‌دهد، تصریح کرد: محورهای خروجی گیلان نیز 152 درصد رشد داشته است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان ادامه داد: از 6 محور ورودی و خروجی استان، محور آزادراه قزوین‌‌ـ رشت با میزان 66 هزار و 604 خودرو پرترددترین محور ورودی استان و محور آزادراه لوشان‌ـ قزوین با میزان 59 هزار و 946 دستگاه خودرو پرترددترین محور خروجی استان شدند.

به گفته وی در مدت مذکور محور آزادراه لوشان‌ـقزوین با میزان 37 هزار و 479 خودرو پرترددترین محور خروجی گیلان بوده است.

علیپور گیلان را به لحاظ نرخ جریان تردد ششمین استان پرتردد کشور در مدت مذکور عنوان کرد.

وی در ا دامه از برگزاری نخستین مرحله طرح ایمن‌سازی ادوات کشاورزی در استان خبر داد و گفت: این طرح به منظور ارتقای سطح آگاهی عمومی رانندگان ادوات کشاورزی نسبت به رعایت نکات ایمنی در جاده‌ها و راه‌های روستایی، آموزش و افزایش سطح آگاهی رانندگان ادوات کشاورزی در باره رعایت ظرفیت مجاز و مهار بار وسایل نقلیه خود، فرهنگ‌سازی و کاهش روند بهره‌برداری از ادوات کشاورزی برای جابه‌جایی سرنشین در بخش احمد سرگوراب شفت اجرا شد.

این مسئول با بیان اینکه گیلان دارای 109 دهستان و بالغ بر 4 هزار دستگاه ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی است، ابراز کرد: به دلیل کندی حرکت اینگونه وسایل نقلیه، غیر منتظره بودن حضور آنها در سطح سواره‌رو برای کاربران جاده‌ای ناآشنا به منطقه و برخوردار نبودن این گروه از وسایل نقلیه از سیستم روشنایی مناسب و علایم و تجهیزات بازتابنده نور برای اطلاع و هوشیاری دیگر کاربران جاده‌ای به ویژه در شب، موجب افزایش سطح ریسک و کاهش ایمنی در جاده‌ها می‌شود.

وی آموزش را مهم‌ترین عامل مشارکت مردم در ارتقای سطح فرهنگ ایمنی ترافیکی دانست و یادآور شد: برای دستیابی به فرهنگ رفتاری باید تبعیت از قانون و مقررات به هنجار اجتماعی تبدیل شود که این امر مستلزم آموزش بنیادی و اساسی در تمام زمینه‌ها به ویژه برای اقشار کم سن و سال کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول