اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ایلام:

اخذ روادید برای تردد زوار ایرانی به عراق لغو می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی و شیروان چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: اخذ روادید برای تردد زوار ایرانی به عراق لغو می‌شود.

اخذ روادید برای تردد زوار ایرانی به عراق لغو می‌شود

احمد شوهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در دیداری‌های متعددی که با سفیر عراق در تهران و دیگر مسئولان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برقرار شد خواستار افزایش تسهیلات برای زوار ایران اسلامی به ویژه مردم استان ایلام به عنوان مرزبانان جمهوری اسلامی شدم.  

وی ادامه داد: در این دیدارها یکی از چند خواسته مردم استان ایلام که به مطالبه حقیقی مبدل شده را در قالب درخواستی ارائه کردم و آن لغو روادید برای زوار ایرانی به ویژه مردم استان ایلام بود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی و شیروان چرداول اضافه کرد: در حال حاضر در همه مرزهای جمهوری اسلامی با دیگر کشورهای همسایه تسهیلات خاصی برای مردمان ساکن در دو طرف مرز در نظر گرفته شده است که یکی از این موارد لغو روادید برای سفر مردمان استان‌های همجوار مرز است.

شوهانی تصریح کرد: خوشبختانه درخواست‌ها و مطالبات مردم ایلام نیز به معاون وزیر امور خارجه اطلاع داده شده تا در این راستا تلاش شود. 

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی و شیروان چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: افزون بر این درخواست‌هایی برای مجوز تردد زوار انفرادی به کشور عراق نیز ارائه شده که امیدوارم این مطالبه هم از سوی مسئولان وزارت امور خارجه مورد عنایت واقع شود.

وی ادامه داد: به محض صدور مجوزهای قانونی از سوی مسئولان امر در وزارت امور خارجه در دو بخش لغو روادید و همچنین آزاد شدن تردد انفرادی این موضوع به اطلاع مردم استان ایلام خواهد رسید.

شوهانی اضافه کرد: مردم مرزدار استان ایلام حق بزرگی به گردن نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند که باید مسئولان استان و کشور به این مهم عنایت داشته باشند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول