اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

منحنی گرانی رو به تنزل است / در انتقادها به نفع دشمن کار نکنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: منحنی گرانی رو به تنزل است گر چه با سرعتی که بالا رفت، پایین نمی‌آید اما با صبر و درایت مردم و مسئولان دشمن در توطئه‌ها ناکام می‌ماند.

منحنی گرانی رو به تنزل است / در انتقادها به نفع دشمن کار نکنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اهمیت و جایگاه روز غدیر خم اظهار داشت: عید غدیر خم روزی است که خداوند متعال با چهار ویژگی برجسته از آن یاد می‌کند.

وی با بیان اینکه روز عید غدیر خم به عنوان افضل و اشرف اعیاد اسلامی یاد شده است، افزود: امیدواریم همه ما بتوانیم با تمام وجود پیام غدیر را درک کنیم و در هر زمان از امام جامع شرایط پیروی کنیم.

عسکری با اشاره به اینکه چهار عنوان برای روز 13 آبان وجود دارد، خاطرنشان کرد: 13 آبان ماه سال 1343 مصادف با دستگیری و تبعید حضرت امام راحل به ترکیه در 15 سال قبل از انقلاب اسلامی است.

امام جمعه جیرفت گفت: 13 آبان سال 57 روز دانش‌آموز نامگذاری شده که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانش‌آموزان تهران همراه با دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران تجمع اعتراض‌آمیز داشتند که مأموران رژیم ستمشاهی به آنان حمله کردند و تعدادی از آنها را به شهادت رساندند.

عسکری اذعان داشت: همچنین روز 13 آبان ماه سال 1358 مصادف با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام است که امام راحل از این جریان به عنوان انقلاب دوم  و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول یاد کردند.

وی افزود: در روز 13 آبان ماه سال 1365 ماجرای ایران گیت انجام شد و افرادی که برای انجام این توطئه شیطانی به ایران آمده بودند، ناکام ماندند.

عسکری با بیان اینکه در همه این قضایا رد پای آمریکا آن هم با حضور ظالمانه، خائنانه و شیطانی مشخص است، گفت: امیدواریم ملت ما همیشه در دشمن شناسی همواره قوی‌تر باشد تا توطئه‌های استکبار جهانی را بشناسند و آنها را خنثی کنند.

وی اظهار داشت: دانشجویان و دانش‌آموزان در تاریخ انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند و امیدواریم همواره بتوانند، این نقش تعیین کننده را حفظ کنند.

عسکری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اجتماع دانش‌آموزان تصریح کرد: هشدارهای هوشمندانه ایشان بیشتر خطاب به سران سه قوه بود که هر سه به مقام معظم رهبری پیام تشکر دادند و برای عملیاتی کردن رهنمودهای ایشان اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: درست است که مخاطب این بیانات سران سه قوه بودند، اما همه کسانی که در اداره کشور به نحوی دخیل هستند، باید توجه داشته باشند که درصدد تخریب یکدیگر برنیایند که محصول این تخریب‌ها به نفع دشمن است.

عسکری بیان داشت: انتقاد خیرخواهانه باید باشد و در جامعه‌ای که نقد و نصیحت نباشد آن جامعه مرده است و نقد باید حکیمانه باشد تا به نفع دشمن کار نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط حساس که دشمن با تمام وجود به جنگ اقتصادی ما آمده همه مسئولان و مردم باید دست به دست هم دهند تا با وحدت و هماهنگی در مقابل این توطئه استکبار سربلند بیرون بیاییم.

عسکری با بیان اینکه نظر برخی از اظهارات سران و صاحب‌نظران دنیا این است که تحریم علیه ایران بی‌فایده است، اظهار داشت: منحنی گرانی رو به تنزل است گر چه با سرعتی که بالا رفت پایین نمی‌آید اما با صبر و درایت مردم و مسئولان دشمن در توطئه‌ها ناکام می‌ماند و مجبور به عقب‌نشینی می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول