اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

دولت موظف به مدیریت گرانی‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم مدیریت گرانی در جامعه توسط دولت گفت: یک بخش از گرانی موجود به دولت بر می‌گردد که باید با مدیریت برطرف شود.

دولت موظف به مدیریت گرانی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان، با بیان این که مردم هم در گرانی‌ها مقصر هستند، افزود: متأسفانه مردم به جای کمک و حمایت از دولت در افزایش گرانی سهیم شده‌اند.

وی با بیان اینکه جنگ امروز ما بسیار خطرناک‌تر از جنگ دوران دفاع مقدس است، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس در اوج ضعف بودیم ولی امروز در اوج قدرت هستیم و باید این وضعیت قدرت را با اوضاع به وجود آمده تضعیف نکنیم.

خطیب جمعه همدان گفت: درست است که در قبال گرانی دولت وظابفی دارد، اما اشتباهات مردم نیز بر این امر تآثیر‌گذار است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پرواز پهباد حزب‌الله بر فراز منطقه مهم در فلسطین اشغالی تصریح کرد: امروز ایمان، قدرت و اراده ملت ایران خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربوده  است.

محمدی گرفتاری‌های موجود در دنیا را حاصل چشم پوشی بشر از دین کامل خدا دانست و خاطرنشان کرد: اگر دین خدا به درستی بر بشریت حاکم باشد هیچ نگرانی و دغدغه‌ای وجود نخواهد داشت.

وی سپس حوادث رخ داده طبیعی در کشور را یادآور شد و افزود: انسان و عمل انسان به حوادث جهان مربوط شده و این اتفاقات حاصل افزایش گناهان است.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی اظهار داشت: بحث جمعیت و فرزندآوری از مباحث مهم مطرح شده توسط رهبری بود که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در اوایل انقلاب موضوع کنترل جمعیت مدنظر بود و امروز رهبری این بحث را منتفی اعلام کرده و بر توجه به آن تأکید داشته‌اند.

محمدی خاطرنشان کرد: ترس از تأمین زندگی فرزند دلیل بر کاهش فرزندآوری نمی‌شود و اگر جلوی اسراف‌ها و تجمل گرایی‌ها گرفته شود مطمئناً می‌توان تعداد فرزند بیشتری داشت.

وی با اشاره به روز جهانی کودک گفت: تربیت فرزند صالح در یک خانواده باعث خوشنودی خداوند خواهد شد.

امام جمعه همدان در پایان با تقدیر از راهپیمایی باشکوه مردم همدان در حمایت از پیامبر بزرگ اسلام(ص) تصریح کرد: این حرکت نشان‌دهنده زنده بودن اسلام و عقیده اسلامی در بین مردم است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول