اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نگرانی مازندانی‌ها از تکرار بارندگی‌ها و وقوع سیل

خبرگزاری فارس: با بارش باران و وقوع سیل در مازندران نگرانی درباره وقوع سیل در استان تشدید شده است.

نگرانی مازندانی‌ها از تکرار بارندگی‌ها و وقوع سیل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، گفت‌وگو درباره احتمال ادامه روند بارندگی‌های اخیر و تکرار آبگرفتگی‌های جدی معابر و واحدهای مسکونی و تجاری نقل محافل عمومی است.

مردم بهشهر و دارابکلا که بارندگی‌ها در شهرستان آنها در 50 روز گذشته آنها را با وقوع سه سیل مواجه ساخت خواستار پیگیری جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع این خسارات و چالش‌ها هستند.

تاکید بیشتر مردم از جمله روستاییان منطقه مدیریت جدی بحران پیش از وقوع حوادث است تا با برنامه‌ریزی مدون، دقیق و جدی بتوان در راستای پیشگیری قبل از درمان گام برداشت.

بهشهری‌های داغدار که در غم از دست دادن شش تن از همشهری‌های خود به‌سر می‌برند هم‌اکنون با مشکلات خسارات ویران کننده سیل دست و پنجه نرم می‌کنند.

هرچند برخی منابع تعداد جان باختگان سیل روز گذشته را تا هشت نفر و تعداد افرادی که هنوز خبر دقیقی از آنها در دست نیست را تا 26 نفر اعلام کرده‌اند، اما باید امیدوار بود تلفات جانی حادثه بیش از این نباشد.

خسارات مالی سیل در بهشهر تا پیش از تنظیم این گزارش خبری 30 میلیارد تومان مخابره شده و باید منتظر اعلام نهایی خسارات بود.

دیروز امدادرسانی به 389 خانواده، حضور سگ‌های تجسس برای یافتن بازماندگان مفقودی، رفع آبگرفتگی بیش از 200 واحد تجاری و مسکونی، ارائه کمک‌های اولیه به بیش از 2 هزار نفر و انتقال مصدومان به مراکز درمانی در اولویت فعالیت‌ها در بهشهر بوده است.

البته مرکز استان و روستاهای اطراف نیز اوضاع و احوال بهتری نداشتند و ساروی‌ها دیروز با آبگرفتگی شدید معابر اصلی و واحدهای مسکونی و تجاری‌شان مواجه شدند.

حرکت لاک‌پشتی خودروها در خیابان‌های اصلی همچون بلوار آزادی، میدان شهدا، میدان ساعت، امیر مازندرانی و تجن را به عینه می‌شد دید و همچنین مردمی که کفش به دست در پیاده‌روهای پوشیده از آب خیابان‌های مختلف به‌ویژه خیابان‌های منتهی به شهرداری ساری قدم می‌زدند.

جاری شدن آب در بازار ساری بسیاری از کسبه را به تعطیلی مغازه‌های‌شان واداشت تا جایی که در بلوار آزادی و نرسیده به میدان ساعت از همین مسیر تقریبا بخش زیادی بازاریان به این اقدام روی آوردند.

امروز نیز در تاکسی‌های درون شهری حرف و نگرانی اصلی مردم تکرار بارش‌ها و احتمال بروز خسارات بیشتر در آینده‌ای نه چندان دور است که جا دارد مدیران دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش در بحث مدیریت بحران پیش از وقوع حوادث را در دستور کار قرار دهند.

دیروز ظهر نیز جلسه ستاد بحران در فرمانداری ساری تشکیل شد که در آن تقریبا نمایندگانی از همه ادارات اجرایی شهرستان حضور داشتند، در این جلسه اعضا ضمن اعلام خرابی‌ها نیازمندی‌ها را نیز شناسایی و اعلام کردند.

بیشترین خسارات ناشی از باد و بارش شدید باران به شبکه‌های برق وارد شده که مدیران برق نیز خواستار اصلاح و رفع موانعی همچون درخت‌های خیابان‌ها در شبکه برق شدند.

شهردار ساری نیز از امدادرسانی اولیه به مردم خبر و ادامه داد: تجهیزات امدادی و پمپ‌های تخلیه آب به‌کارگیری شده و 150 نفر نیز در ستاد سیل فعالیت داشتند.

مهدی عبوری خواستار همکاری برنامه‌ریزی شده و جدی ادارات و نهادهای درگیر شد و گفت که منتظر تخصیص اعتبارات و کمک‌های مالی ستاد بحران برای احداث کانال‌های هدایت است.

در این جلسه همچنین اعلام شد که 38 تن از کود و سموم شیمیایی کشاورزی در یک انبار تعاونی روستایی زیر آب رفته است.

باید منتظر بود تا تصمیم و عکس‌العمل مسئولان ستاد بحران و چاره اندیشی‌هایشان برای پیشگیری از خسارات بعدی را دید که امیدواریم بر مبنای طرح‌های کارشناسی شده برنامه‌ریزی، پیگیری و اجرا شود.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول