اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان ‌و بلوچستان:

ایجاد مناطق آزاد اقتصادی، سیستان ‌و بلوچستان را متحول می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد مناطق آزاد در سیستان و بلوچستان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی استان بوده و آن را متحول می‌کند.

ایجاد مناطق آزاد اقتصادی، سیستان ‌و بلوچستان را متحول می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حاتم نارویی در دیدار با جمعی از معتمدین و ریش‌سفیدان طایفه نخعی و وابستگان از مراحل مقدماتی تشکیل منطقه آزاد اقتصادی سیستان خبر داد و اظهار داشت: مناطق آزاد نه فقط به عنوان ابزارهای توسعه اقتصادی، بلکه عواملی برای جلب سرمایه، انتقال تکنولوژی، آموزش نیروی انسانی، وصل‌شدن به بازار جهانی و در نهایت، دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان بیش از 11 درصد از وسعت کشور را به خود اختصاص‌داده که از این لحاظ به عنوان پهناورترین استان ایران به شمار می‌رود، افزود: سیستان و بلوچستان هزار و 200 کیلومتر مرز با کشورهای پاکستان و افغانستان و 300 کیلومتر مرز آبی با دریای عمان دارد و به دلیل قرارگرفتن در موقعیت راهبردی و ترانزیتی از اهمیت فراوانی برخوردار است به ویژه بندر چابهار که تنها بندر اقیانوسی ایران و آسان‌ترین و بهترین راه دسترسی کشورهای آسیای میانه به آب‌های آزاد است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ایجاد بازارچه‌های مرزی متعدد در استان و به ویژه منطقه سیستان، بیان کرد: باید توجه داشت که آزادکردن مبادلات مرزی در چند نقطه کنترل شده و برای همه مردم، نه عده‌ای خاص، روح جدیدی در کالبد اقتصادی این منطقه می‌دمد و منطقه سیستان را از رکود اقتصادی درآورده و موجب جریان‌یافتن سرمایه در سیستان شده و بسیاری از مشکلات اجتماعی را کم می‌کند.

نارویی با اشاره به اینکه وضعیت معیشتی کشاورزان استان مطلوب نیست، گفت: عدم مدیریت منابع آبی در برخی از نقاط استان باعث شده تا بسیاری از محصولات کشاورزی این استان از بین برود.

وی ادامه داد: توسعه صنعت کشاورزی، نیازمند تلاش مضاعف، سرمایه‌گذاری، استفاده از توانمندی‌های منطقه در راستای بهره‌وری از امکانات و بسترسازی مناسب برای افزایش تولید محصولات کشاورزی است.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه این دیدار خواستار توسعه شیلات و توجه به نخیلات در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان شد و گفت: وجود صنایع تبدیلی شیلات به دلیل وجود بازار بکر در سایر استان‌ها، می‌تواند باعث توسعه اشتغال در استان باشد.

نارویی اضافه کرد: علاوه بر این، وجود شرایط مناسب آب و هوایی برای کاشت درخت خرما در تمامی مناطق استان به ویژه در منطقه سیستان فرصت مناسبی برای توسعه این بخش است.

وی با اشاره به سفرهای متعدد خود به شهرستان‌های استان بیان داشت: حضور در جای جای استان به ویژه مناطق محروم و دورافتاده و دیدار با اقشار مختلف مردم، می‌تواند آگاهی‌ها را نسبت به مشکلات و معضلات مردم افزایش داده و در توزیع متوازن اعتبارات و تسهیلات مالی و اعتباری بر حسب نیازها و فراخور مقتضیات موجود در هر منطقه از استان اثرگذار باشد.

نارویی با اشاره به عملیات تروریستی چابهار افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ما شاهد بودیم که استکبار جهانی به اشکال مختلف سعی در ایجاد موانعی بر سر راه انقلاب اسلامی داشته و با اجیرکردن افراد شوم و کوردل، عده‌ای از هموطنان و فرزندانمان را به شهادت رسانده‌ اما دشمن هیچگاه نمی‌تواند مانع پیشرفت ایران اسلامی باشد.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول