اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور تاکستان:

غدیر تکلیف شیعیان را دوچندان کرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌ نور شهرستان تاکستان گفت: واقعه عظیم غدیر تکلیف الهی را بر شیعیان دوچندان کرد.

غدیر تکلیف شیعیان را دوچندان کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، جشن بزرگ غدیر با حضور مهدی برزگر رئیس ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین، بهمن طاهر‌خانی رئیس دانشگاه مرکزی پیام‌نور شهر تاکستان، اساتید و تعدادی از دانشجویان در سالن همایش‌های دانشگاه پیام نور شهرستان تاکستان برگزار شد.

بهمن طاهر‌خانی در این همایش با تبریک عید سعید غدیر خم اظهار کرد: تمام انسان‌ها مکلف به فهم و درک عمیق هستند، چراکه خداوند متعال انسان‌ها را برای حقیقت‌یابی و درک و فهم آفریده است.

رئیس دانشگاه پیام‌ نور شهرستان تاکستان افزود: همین احساس تکلیف امروز وظیفه بشریت را در راه آرمان‌طلبی دشوار ساخته، چراکه نباید از این مسائل به صورت سطحی گذر کنیم.

وی با بیان اینکه شیعیان تکلیف بسیار سنگین ترقی را بر عهده خویش دارند، عنوان کرد: شیعه حقیقی کسی است که به طور دقیق و کامل احکام، ارزش‌ها و حدود الهی را رعایت کرده و تنها در راه جلب رضایت الهی و تقرب‌جویی در حال حرکت است.

رئیس دانشگاه پیام‌ نور شهرستان تاکستان ادامه داد: یکی از تکالیف و اصول بسیار مهم سفارش شده در این ایام و روز‌های پر خیر سعادت که بر آحاد شیعیان جهان نیز تأکید شده، قرائت خطبه پر فضیلت و والای غدیر خم است که این خطبه نمونه‌ای ارزشمند برای تمام ولایت‌مداران است.

طاهرخانی با بیان اینکه ولایت جزو ارکان مهم حکومت و نظام اسلامی است که تبعیت از آن در همه حال برای غلبه بر دشمنان واجب است، عنوان کرد: در حقیقت ولایت راهگشایی مسلمانان در مشکلات و گرفتاری‌ها است و انسانیت نیز بدون تبعیت و حمایت از امام تکمیل نمی‌شود.

وی ادامه داد: امروز اگر مسیر و خط اصلی را گم نکرده و دچار انحراف و سردرگمی نمی‌شویم، به این دلیل است که سخنان و رهنمود‌های ولی زمان خویش را به طور صحیح و جامع درک کرده و اجرا می‌کنیم.

رئیس دانشگاه پیا‌م‌نور شهرستان تاکستان ادامه داد: قشر شیعه مکلف به یافت و تبعیت کردن از ولایت فقیه است تا راه و صراط خویش را گم نکند و این عید مبارک تکلیف دینی و عملی را بر شیعیان بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول